معاون عمرانی استاندار همدان در نشست خبری به مناسبت رویداد: «۲۰۱۸» در خصوص تخصیص اعتبارات این رویداد، گفت: تخصیص اعتبارات رویداد گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» در مجلس تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود، اما اینکه چقدر تخصیص یابد مهم است که بتوان طبق ان برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۶۱۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 10 June 2018
معاون عمرانی استاندار همدان در نشست خبری به مناسبت رویداد: «۲۰۱۸» در خصوص تخصیص اعتبارات این رویداد، گفت: تخصیص اعتبارات رویداد گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» در مجلس تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود، اما اینکه چقدر تخصیص یابد مهم است که بتوان طبق ان برنامه ریزی کرد.

به گزارش تابناک همدان، محمود رضا عراقی با بیان اینکه برای ساماندهی عنوان «رویداد ۲۰۱۸» که فرصت هم کم بود، جلساتی در سطح ملی و استانی برگزار شد، افزود: بعد از ماه رمضان و نزدیک شدن به رویداد‌ها موج اتفاقاتی که در همدان خواهد بود، بیشتر خواهد شد.

عراقی با اشاره به اینکه همدان در چند سال گذشته خود را محور توسعه گردشگری معرفی کرده، خاطر نشان ساخت: این به این معنا نیست که در سایر بخش‌ها توسعه‌ای نباشد، بلکه با توجه به ظرفیت همدان، گردشگری در اولویت است.

معاون عمرانی استاندار همدان یادآور شد: در گردشگری برندسازی اهمیت خاصی دارد و بر این اساس باید برند‌های خود را افزایش دهیم.
 
وی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که چند اثر تاریخی از همدان به ثبت جهانی برسد، تصریح کرد: سه رویداد بین‌المللی اکنون در کشور انجام می‌شود که دو مورد در همدان است، و این نشان از اولویت و اهمیت گردشگری در همدان دارد.

عراقی با بیان اینکه چهار شهر در کشور عنوان جهانی گرفته‌اند، گفت: اصفهان در صنایع‌دستی، تبریز در فرش، مشهد در سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و لالجین در سفال شهر جهانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه برای بهتر عملی شدن این رویدادها، باید همه پارامتر‌های گردشگری را مدنظر داشت، افزود: در زمینه زیرساخت‌ها نیز کار‌هایی در دست انجام است که اتوبان همدان ـ. ساوه ـ. تهران و قطار همدان ـ. مشهد که آرزوی همدانی‌ها بود، از جمله آن است.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه قطار همدان ـ. تهران نیز طی یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: زمان سفر کمتر از سه ساعت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گردشگری بخش‌های نرم افزاری مهم است، تصریح کرد: باید با برنامه کار کنیم و زمان را مدنظر قرار دهیم و از همه لحاظ شرایط خود را آماده مهمان پذیری کنیم.

عراقی با بیان اینکه برنامه‌ها و رویداد‌های گوناگونی تدارک دیده شده که با اولویت بندی اجرا خواهد شد، گفت: باید مردم را شاد کنیم چراکه مردم از ما شادی می‌خواهند و این رویداد‌ها مانند جشنواره پویانمایی فضای شادی ایجاد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه مطالبه گری خوب است، اما درخواست ما این است که برنامه‌های بلند مدت و فرایند‌های دراز مدت با کیفیت مطالبه شود، تصریح کرد: اعتقاد داریم کشور زمانی قدرتمندتر خواهد شد که بخش خصوص قوی‌تر شود.
 
وی با تأکید بر اینکه معطوف شدن توجه‌ها به همدان در سال ۲۰۱۸ خود اتفاق بزرگی است، گفت: در مباحث نرم افزاری باید کمی فرصت داد که بتوان بهتر پیش رفت.

عراقی با اشاره به اینکه یکی از ثمرات ۲۰۱۸ آغاز ساماندهی ورودی‌های شهر است، گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر به عنوان یک کار زیربنایی امسال شروع شده و کمتر از سه سال به سرانجام خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار