همایش تخصصی حمایت از تولید کالاهای داخلی در نهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 03 June 2018
 همایش تخصصی حمایت از تولید کالاهای داخلی در نهاوند برگزار شد.

لازمه رشد تولید و عرضه  کالاهای داخلی در گرو  این است که دولت در کنار تولید کننده و تولید کننده در کنار مصرف کننده قرار گیرد و این همبستگی نهایتا خروجی مناسبی خواهد داشت و چرخ اقتصاد را به حرکت در خواهد آورد .

شهرستان نهاوند پتانسیلهای زیادی جهت تولیدات برای ارائه و مصرف داخلی و حتی برای صادرات دارد، نمونه این تولیدات و توانمندیها در نمایشگاهی در حاشیه این همایش در معرض نمایش قرار گرفت که قابلیت رقابت با سایر تولیدات مشابه در داخل و حتی ظرفیت صادرات را دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند. 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اسفناک تولید در این همایش گفت: تولید در این شهرستان به تحلیل رفته، بنا به اظهار کارشناسان و تولید کنندگان، به طور مثال، تولید شیر در این منطقه 500تن بوده که این میزان به 40 تا 50تن رسیده است.

حسن بهرام نیا، با اشاره به اینکه روزگاری در این شهرستان 17 شرکت تولیدات لبنی و فرآورده های آن وجود داشت، افزود: متاسفانه امروز 4 واحد آن فعال است. 

وی با بیان اینکه در حوزه تولید از کشاورز تا سرمایه گذار باید حمایت شوند تا چرخه تولید و عرضه کامل و سالم شود ،خاطر نشان ساخت: نقش  مسئولین در این زمینه پررنگتر است. 

بهرام نیا تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی و در برنامه  ششم توسعه مقرر شده که یک درصد از عوارض دریافت شده از واردات کالا به کشور، در حسابی متمرکز و به منظور حمایت و ارائه بسته های تشویقی و به عنوان جایزه صادراتی به صادر کنندگان تولیدات داخلی ارایه شود. 

وی عملکرد برخی بانکها را مضر اعلام کرد و افزود: عملکرد نامناسب برخی بانکها به اقتصاد کشور لطمه زده، و در اینجا منظور عملکرد اشخاص نیست، بلکه منظور سیاست های حاکم بر نظام بانکی است.

نماینده مردم نهاوند خاطر نشان ساخت:  عملا بانکها به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده اند و به فکر اشتغال و تولید نیستند.

بهرام نیا با اشاره به رهنمودهای رهبری در این زمینه نیز، گفت:  پیرو فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بزودی قانون جامع نظام بانکداری اسلامی تنظیم و در مجلس شورای اسلامی طرح خواهد شد که امیدواریم هرچه زودتر به تصویب برسد. 

وی با بیان اینکه اکثر تولید کننده های نهاوند متاسفانه زیر بارفشارهای اقتصادی قرار دارند، افزود: اگر می خواهیم تولید، اشتغال، عرضه و صادرات داشته باشیم باید کارگاهها و واحدهای تولیدی در قالب بسته های حمایتی توسط دولت حمایت شوند و تولید کننده نیز باید کالای با کیفیت و استاندارد تحویل دهد. 

بهرام نیا از زحمات فرماندار نهاوند قدردانی کرد و خاطر نشان ساخت: علیرغم مدت کوتاهی که ایشان به شهرستان آمده اند ولی با سرکشی به واحدهای تولیدی و صنعتی، نظارت بر مبلمان شهری، روستا گردی و حضور در جمع مردم فعالیت های چشمگیری داشته اند.

وی یاد آور شد: علیرغم از دست رفتن برخی فرصت ها در گذشته، می توانیم با وحدت و انسجام و فارغ از مسائل حاشیه ای، کاستی ها را جبران کنیم و امیدوارم با توجه به قدمتی که شهرستان در همه عرصه ها دارد بتوانیم با قدرت به بحث اصلی شهرستان(رونق تولید و اشتغال)ورود پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار