رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان در دو ماهه نخست سال جاری ۴۱۸ عملیات امداد و نجات، اطفاء حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.
کد خبر: ۶۱۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 31 May 2018
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان در دو ماهه نخست سال جاری ۴۱۸ عملیات امداد و نجات، اطفاء حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان؛ محمدرضا بیاناتی با اعلام این مطلب گفت: ۲۵۶ مورد از عملیات‌های صورت گرفته در حوزه امداد و نجات بوده که بیشترین تعداد آن نجات افراد محبوس در آسانسور با ۶۰ مورد، نجات افراد محبوس در اماکن مختلف با ۴۰ مورد، نجات حیوانات ۳۳ مورد، مهار حیوانات ۲۴ مورد، امداد و نجات در سیلاب‌ها ۲۴ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیاء مختلف ۱۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه اماکن مسکونی با ۱۳۶ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های امداد و نجات را به خود اختصاص داده است افزود: در عملیات‌های امداد و نجات ۱۱ مرد و ۵ زن مصدوم شده و ۲۱۷ نفر شامل ۱۱۰ مرد و ۱۰۷ زن با تلاش آتش‌نشانان نجات یافته‌اند.

بیاناتی با اشاره به انجام ۱۴۹ عملیات اطفاءحریق در دو ماهه نخست سال گفت: وسایل نقلیه با ۳۵ مورد، اماکن مسکونی با ۲۷ مورد، مراکز تجاری با ۱۷ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۵ مورد و مراکز اداری با ۵ مورد بیشترین کاربری حوادث آتش‌سوزی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه علت ۱۰۳ مورد از حوادث آتش‌سوزی غیر عمدی، ۴۳ مورد عمدی و ۳ مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث ۱۳ نفر از جمله دو آتش نشان مصدوم شدند و ۵ نفر با تلاش آتش‌نشانان نجات یافتند.

وی با اشاره به اینگه ۵ مورد از عملیات‌های اطفاء حریق ۲ مورد از عملیات‌های امداد و نجات خارج از محدوده شهر همدان انجام شده است افزود: آتش‌نشانان در دو ماهه اول سال ۱۵ عملیات احتیاط حریق و حوادث نیز انجام داده اند که ۱۰ مورد آن در اماکن حساس، ۳ مورد در مناسبت‌ها و ۲ مورد ابلاغی از طرف شورای تامین استان بوده است.

محمدرضا بیاناتی از آموزش ایمنی و آتش‌نشانی به ۳ هزار و ۹۸۷ نفر از اقشار مختلف شهروندان در دو ماهه اول سال خبر داد و افزود: در این مدت ۱۱۰ مورد در دستورالعمل و طرح ایمنی و ۱۲۸ مورد تاییدیه طرح ایمنی ساختمان‌ها صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار