ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی عینی‌ترین راهکار برای توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر در فضا‌های بومی و طبیعی هستند.
کد خبر: ۶۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 28 May 2018
ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی عینی‌ترین راهکار برای توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر درفضا‌های بومی و طبیعی هستند.

به گزارش تابناک همدان، اقامتگاه‌های بوم گردی مبتنی بر حفظ اصالت معماری و مصالح بومی سازگار با اقلیم، علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران، فرصت آشنایی آنان با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی روستاییان و محله‌های قدیمی را نیز فراهم می‌آورند.

ساماندهی و تجهیز این اماکن علاوه بر نقش موثر در جذب گردشگر و رونق این بخش، به اشتغال روستاییان و تقویت کسب و کار‌های بومی گردشگری نیز کمک می‌کند.

مدیریت اقامتگاه بومگردی آمادای در همدان در مورد نقش اقامتگاه‌های بومگردی در صنعت گردشگری، گفت: امروزه فعالیت اقامتگاه‌های بوم گردی بخش قابل توجهی از کسب وکار‌های بومی گردشگری را به خود اختصاص داده است.

غلامرضا سماواتی با بیان اینکه موفقیت‌های اقامتگاه‌های بومگردی از صنعت گردشگری جدا نیست، افزود: فعالیت و پویایی اقامتگاه‌ها تابعی از گردشگری است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی اقامتگاه های بوم گردی در استان، تصریح کرد: این صنعت، صنعت نو ظهوری است، و با توجه به نبود یک سیستم متحد گردشگری در استان و کمتر دیده شدن کار تیمی و از طرفی هم افرادی که وارد این حیطه می‌شوند قشر کم درآمد هستند و از محله‌های کهن شروع می‌کنند بنابراین نمی‌توان انتظار پویایی چندانی در اقامتگاه‌های بومگردی داشت.

سماواتی افزود: انتظار می‌رود یک سیستم تشکیلاتی منسجم با مشارکت اعضای بخش خصوصی وارد این حیطه شوند و افراد با علم و آگاهی بهتر و با حمایت همه جانبه وارد این عرصه بشوند.

وی به عنوان کسی که اولین موافقت اصولی تاسیس اقامتگاه بوم گردی در همدان را دارد معتقد است، کسی که وارد حوزه فعالیت در اقامت گاه‌های بوم گردی می‌شود باید مطلع باشد این صنعت هم مانند دیگر صنعت‌ها نیاز به صبر و خاک خوری دارد.

مدیر اقامت گاه بوم گردی آمادی در ادامه تصریح کرد: تاکنون از ۲۶ ملیت در آمادای میزبانی کرده ایم و گردشگران و توریست‌ها در همه جای دنیا به دنبال اصالت‌ها هستند و خانه‌های بومگردی این امکان را برای علاقمندان به وجود آورده است.

سماواتی با اشاره به اینکه خیلی از روستا‌های همدان مستعد گردشگری هستند، افزود: مسلما در آینده صنعت بوم گردی طرفداران زیادی خواهد داشت و خیلی از روستا‌های هدف گردشگری نیاز به سرمایه گذاری دارند.

وی خاطر نشان ساخت: اقامتگاه‌های بوم گردی علاوه بر سرمایه گذاری نیاز به صبر و مداومت و تولید محتوا و محصولات مکمل و همچنین ارایه غذا‌های مناسب، ترانسفرخوب و راهنما و امنیت چشمگیر هستند که با فراهم کردن این زیر ساخت‌ها قطعا می‌توان به آینده این اقامتگاه‌ها خوشبین بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار