رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بر ضرورت حمایت شهرداری همدان از هنرمندان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 27 May 2018
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بر ضرورت حمایت شهرداری همدان از هنرمندان تأکید کرد.

به گزارش مهر، رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان که با محوریت بررسی درخواست‌های انحمن‌های مردمی و با حضور نمایندگان آن‌ها تشکیل شد، افزود: تشکل‌های مردمی نقش اثرگذاری در فرآیند فرهنگسازی دارند و با قرار گرفتن آن‌ها در کنار مدیریت شهری، آموزش‌های شهروندی منتج به حصول نتایج مثبت در سطح شهر همدان می‌شود.

وی بر حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهر و آثار هنرمندان همدانی، تأکید کرد و اظهار داشت: شهرداری باید از راه‌های مختلف از جمله خرید آثار هنرمندان و نیز بلیط نمایش‌ها، حمایت ویژه‌ای از هنرمندان شهرمان داشته باشد.

سلماسی در خصوص فعالیت‌های مجموعه فرهنگی آله‌طه در شهر همدان، گفت: باید مراسم ملی و مذهبی در سطح و گستره بیشتری در شهر به انجام برسد که در این راستا باید از تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه سازوکار و برنامه تعریف شده در این مجموعه فرهنگی قابل قدردانی است، ادامه داد: به طور قطع از ظرفیت‌های اینچنین مجموعه‌های توانمند در اجرای امور فرهنگی در سطح شهر بهره بیشتری خواهیم برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان عنوان کرد: مبحث ترویج فرهنگ شهرنشینی و اصول شهروندی یکی از محور‌های تعریف شده در این مجموعه فرهنگی است که مورد توجه مدیریت شهری همدان بوده و خواهد بود و هدف هم بر این است تا این اصول از تریبون‌هایی اعلام شود که توسط خود مردم مدیریت می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست‌های این موسسه افزود: شهرداری همدان باید از موسسات فرهنگی مردمی و موفق نهایت حمایت را داشته باشد و از ظرفیت‌های مردمی این مجموعه‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی خود بهره ببرد.

سلماسی گفت: هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی بهره‌مند شویم، موفق‌تر خواهیم بود که با توجه به ابلاغ سیاست‌های شورا، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان هم برای بهره‌گیری از مشارکت مردمی و اجتماعی، رویکرد دارد که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص درخواست انجمن پویندگان مهر نیز بیان کرد: این مجموعه خیر با حمایت افراد نیکوکار به کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست نیازمند شتافته است که به طور قطع در زمینه دریافت مجوز برای راه‌اندازی کارگاه‌های کارآفرینی این مجموعه بر اساس ضوابط و سازوکار موجود پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در شهر همراه با افزایش مشارکت شهروندان به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جامعه، از مهمترین رویکرد‌ها و سیاست گذاری‌های شورای شهر همدان بوده که نیازمند تغییر رویکرد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار