رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه در بازآفرینی محلات هدف مسکن‌سازی نیست، گفت: امسال بازآفرینی ۱۶ محله در استان همدان هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۶۱۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 27 May 2018
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه در بازآفرینی محلات هدف مسکن‌سازی نیست، گفت: امسال بازآفرینی ۱۶ محله در استان همدان هدفگذاری شده است.
 
به گزارش ایسنا، محمدرضا قرائی اظهار کرد: در طرح بازآفرینی هدف دولت محله‌سازی است به‌طوریکه تمام مایحتاج محله از قبیل: مسکن، کاربری‌های عمومی و خدماتی در محلات گنجانده شود.

وی با بیان اینکه فقط ۱۱ درصد از محلات استان همدان کاربری‌های عمومی و خدماتی دارند، تصریح کرد: محلات کمبود‌های زیادی از نظر کاربری‌های خدماتی و عمومی دارند به‌طوریکه ۸۹ درصد محلات استان فاقد این امکانات هستند.

قرائی با اشاره به اینکه ۹۶ محله در استان همدان هدف بازآفرینی است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۶ محله در ۹ شهر مرکز شهرستان‌های همدان شناسایی شده که براساس برنامه ششم توسعه ۱۶ محله در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار نیست فقط اداره‌کل راه و شهرسازی استان در زمینه بازآفرینی محلات ورود کند بلکه این کار وظیفه ۳۶ عضو ستاد بازآفرینی است و هر دستگاه مطابق با وظایف خود باید در این زمینه ورود کند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طرح بازآفرینی محلات از ۱۹ بهمن سال گذشته استارت خورده و همدان نیز به عنوان استان پایلوت طرح ملی بازآفرینی شناخته شده و مقام اول کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از ابتدای سال در زمینه بازآفرینی محلات محکم ورود کرده است، افزود: دولت از ابتدای سال در زمینه مسکن‌سازی محلات تحت عنوان مسکن امید ورود کرده و این طرح در هیئت دولت مصوب و ابلاغ شده است.

قرائی گفت: در مسکن امید در راستای ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن همه دستگاه‌ها موظف هستند اراضی موجود خود را اعلام کنند تا برای مسکن امید و کاربری‌های خدماتی و عمومی استفاده شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰ پروژه از جمله ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده بازآفرینی، احداث پارک، مرمت بنا‌های تاریخی در محلات در استان همدان اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار