تداوم بارش‌ها و به دنبال آن آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها باعث شد تا در بی تدبیری مدیریت شهری، بار دیگر همدان همچون روز‌ها و هفته‌های گذشته شهری شناور به نظر رسد.
کد خبر: ۶۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 26 May 2018
تداوم بارش‌ها و به دنبال آن آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها باعث شد تا در بی تدبیری مدیریت شهری، بار دیگر همدان همچون روز‌ها و هفته‌های گذشته شهری شناور به نظر رسد.

به گزارش ایرنا، بارش هفته‌های اخیر هرچند رضایت کشاورزان و مردم و رفع نگرانی از خشکسالی را به دنبال داشته است، اما ناتوانی مدیریت شهری منجر شده تا بسیاری از معابر و خیابان‌ها غرق در آب شوند.

همدان با قرار گرفتن در دامنه رشته کوه الوند، از سطح شیب و ناهمواری در اغلب مناطق مواجه است و این روز‌ها شیب بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌ها انباشته از آب ناشی از ریزش باران الهی شده است.

حتی تلاش واحد‌های خدمات رسانی شهرداری و نشست‌های مختلف تخصصی اعضای شورای اسلامی شهر همدان هم نتوانسته بحران ایجاد شده را مدیریت کند.
 
در هفته‌های اخیر راهکاری‌های متعدد برای حل این مشکل مطرح شد، اما گویا برای اجرایی شدن آن، مدیریت زمان و تسریع در انجام لحاظ نشده است.

بارش‌های شدید امروز نیز منجر به آبگرفتگی معابر به ویژه زیر گذر‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح همدان شد که به دنبال آن گرفتاری تعدادی از خودرو‌ها و نیز شهروندان در میان سیلاب را همراه داشت.

همچنین در برخی مناطق همدان بارش باران و آبگرفتگی معابر موجب کندی عبور و مرور خودرو‌ها و عابران پیاده شده است.

با این وجود ماموران شهرداری به همراه جمعی از اهالی و مغازه داران حاشیه خیابان‌های شهر همدان در حال کمک به رفع موقت آبگرفتگی معابر هستند.

از خسارات احتمالی این آشفتگی‌ها که در بعضی محله‌های شهر همدان حتی با دانه‌های پراکنده تگرگ همراه بود تاکنون خبری دریافت نشده است و ارزیابی مسئولان امر همچنان ادامه دارد.

سالخوردگان همدانی بارش‌های اردیبهشت و خرداد امسال را در دهه‌های اخیر کم سابقه و حتی بی سابقه می‌دانند.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی همدان و بر اساس خروجی مدل‌های پیش بینی و تصاویر ماهواره‌ای آسمان استان همدان تا ۲۴ ساعت آینده قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، احتمال بارش باران، تگرگ و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار