رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن از وجود چشمه‌های آبگرم در این شهرستان خبر داد و گفت: چشمه‌هایی در این شهرستان وجود دارد که شناخته شده نیست.
کد خبر: ۶۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 26 May 2018
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن از وجود چشمه‌های آبگرم در این شهرستان خبر داد و گفت: چشمه‌هایی در این شهرستان وجود دارد که شناخته شده نیست.

به گزارش ایسنا، سیدجلیل رحمانی درباره وجود چشمه‌های آبگرم در شهرستان رزن اظهار کرد: چشمه‌ای در نزدیکی بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که در گفتار عامیانه به «غینرجه» معروف است و در نزدیکی بوستان ملت قرار دارد.

وی با بیان اینکه آب این چشمه ۱۵ سال پیش مورد آزمایش قرار گرفته است، افزود: غینرجه در فرهنگ عامیانه مردم این منطقه به معنی آبی است که می‌جوشد و شهرداری رزن اقداماتی برای آزمایش و بررسی میزان معدنی بودن آب این چشمه انجام داده که نتایج مثبتی دریافت نشده است.

رحمانی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای حفظ و مرمت این چشمه صورت گرفت، اما با مخالفت‌هایی مواجه و متوقف شد، اعلام کرد: چشمه غینرجه در محدوده یک مترمربع و در نزدیکی بوستان ملت شهرستان رزن قرار دارد که توسط شهرداری فنس‌کشی شده و جویباری از آن منشعب می‌شود.

فرماندار شهرستان رزن نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخصیص بودجه‌های ملی برای حفظ و بهره‌برداری از چشمه‌های آبگرم، اظهار کرد: در شهرستان رزن دو چشمه آبگرم وجود دارد که یکی در روستای غینرجه از توابع بخش سردرود و دیگری در خمیگان واقع در بخش مرکزی و در فاصله یک کیلومتری مرکز شهر رزن قرار دارند.

سیدرضا سلامتی با بیان اینکه وضعیت جغرافیایی و فیزیکی چشمه‌های آبگرم شهرستان رزن در دست مطالعه و بررسی است، افزود: پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم گزارش دقیقی در این زمینه تنظیم کنیم تا با توجه به وضعیت فیزیکی چشمه‌ها و بررسی میزان آبدهی آن‌ها بتوانیم از محل اعتبارات بودجه‌ای را دریافت و ظرفیت‌هایی برای گردشگری و جذب توریست به شهرستان رزن ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اهمیت بزرگداشت روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: نسل جوان باید بداند جز با وحدت، اراده مصمم و تبعیت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری نمی‌توان به پیروزی بزرگ دست یافت.

وی با بیان اینکه توجه به پتانسیل‌های کشور تنها راه رسیدن به موفقیت‌هاست، افزود: جوانان باید تلاش کنند تا با پرهیز از تفرقه وارث دستاورد‌های عظیمی باشند که بهترین جوانان کشور در سال‌های جنگ و اشغال خرمشهر رقم زدند و استقلال کشور را حفظ کردند.

سلامتی یادآور شد: امروز نیز جوانان باید بدانند که رسالت حفظ ارزش‌ها و توسعه کشور در دستان آنان است و بکوشند در حوزه‌های تعلیم و تربیت، کار و اشتغال، فرهنگ و اقتصاد زمینه رشد و پیشرفت را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: پاسداری از خون شهدای دفاع مقدس و حماسه سوم خرداد تنها به گفتار نیست بلکه باید عملا بکوشیم و با حفظ تمامیت ارضی و پیشرفت و توسعه کشور راه آنان را ادامه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار