فرماندار شهرستان نهاوند به درخواست تنی چند از اهالی روستای وراینه از وضعیت آب آشامیدنی این روستا بازدید به عمل آورد و گفت: جایگاه آب و مشکلات روستایی نظیر بهسازی باید بیش از پیش تقویت شود و نهاوند به علت تعدد روستا‌ها نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های اساسی در بخش روستایی است.
کد خبر: ۶۱۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 25 May 2018
فرماندار شهرستان نهاوند به درخواست تنی چند از اهالی روستای وراینه از وضعیت آب آشامیدنی این روستا بازدید به عمل آورد و گفت: جایگاه آب و مشکلات روستایی نظیر بهسازی باید بیش از پیش تقویت شود و نهاوند به علت تعدد روستا‌ها نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های اساسی در بخش روستایی است.

به گزارش ایسنا، مراد ناصری افزود: شهرستان نهاوند به علت وجود سراب‌های متعدد از نعمت آب فراوانی برخوردار است، اما با این وجود باز هم مشاهده می‌کنیم در برخی از روستا‌ها مشکلاتی پیش‌رو داریم؛ به عنوان مثال برخی روستا‌ها مشکل آلودگی آب دارند که علت آن فرسودگی شبکه لوله‌کشی است.

وی در ادامه خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان اظهار کرد: انتظار داریم وضعیت حوزه آب روستایی شهرستان نهاوند ساماندهی شود و رضایتمندی مشترکین و افزایش بهره‌وری و ارتقاء کیفیت بهداشتی آب آشامیدنی روستایی با توجه به کمبود منابع آب در دستور کار و اولویت ویژه واحد‌های زیرمجموعه در شهرستان قرار گیرد.

ناصری در ادامه به مشکل آب آشامیدنی روستای وراینه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر آب آشامیدنی این روستا از طریق خطوط انتقال شبکه از چشمه‌ای واقع در ارتفاعات تأمین می‌شود، اما به علت پایین بودن میزان خروجی آب آن لازم است این چشمه از طریق خطوط لوله‌کشی که حدود ۳ کیلومتر طول آن است، به یک چشمه بالاتر از آن با دبی آب بیشتر متصل شود که این خدمات‌رسانی نیازمند نگاه ویژه استان برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز آن است ضمن اینکه خود اهالی روستا در این زمینه پای کار هستند و اقدامات پیش نیاز نظیر حفر کانال برای بسترسازی مناسب خط انتقال را به صورت خودجوش و خیرخواهانه تأمین مالی می‌کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند در ادامه طبق روال ثابت برنامه کاری خود، از طرح‌های حوزه صنعت و کشاورزی از نزدیک بازدید کرد و مشکلات این دو بخش را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

 ناصری در جریان بازدید از واحد تولید تجهیزات بتونی، ضمن رضایت از کیفیت تولیدات آن گفت: بازدید از چنین طرح‌هایی از یک طرف جای خوشحالی و امیدواری و از طرف دیگر جای تاسف دارد. ابراز خوشحالی به علت اینکه شهرستان نهاوند در همه شاخه‌های تولید حرف‌های زیادی در رقابت با تولیدات مشابه شهر‌های دیگر از نظر کیفیت محصول، برای گفتن ندارد و ابرازتأسف به علت اینکه با وجود تولید اینچنین محصولات با کیفیتی برخی ادارات از تولیدات کارگاه‌های شهرستان در پروژه‌های کاری خود استفاده نمی‌کنند که به ضرر اشتغال و تولید شهرستان است.

وی ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای با موضوع حمایت از کالای داخلی با محوریت حمایت از تولیدات شهرستان با حضور بخشداران، شهرداران، دهیاران و ادارات خدمات‌رسان تشکیل می‌دهیم و در آن همه دستگاه‌ها را به استفاده از تولیدات شهرستان در برنامه‌های کاری خود مکلف خواهیم کرد.

ناصری در ادامه دومین واحد تولیدی مورد بازدید که شرکت مالت کوهدشت بود، اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت جزء واحد‌های نمونه در زمینه تولید و اشتغال در شهرستان است که با اشتغالزایی ۳۰ نفر با ظرفیت تولید ۶ هزار تن، مواد اولیه شرکت‌های تولید دلستر را تأمین می‌کند، به طور مستقیم در زمینه ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار عمل کرده است.

سومین واحد تولیدی مورد بازدید فرماندار شهرستان نهاوند در حوزه صنعت، کشتارگاه زاگرس دام نهاوند بود که با ظرفیت روزانه ۲۰ تا ۳۰ دام سنگین و حدود ۱۰۰ دام سبک در زمینه تولید گوشت قرمز فعالیت دارد و تولید خود را در سطح شهرستان توزیع می‌کند.

فرماندار شهرستان نهاوند همچون چند واحد تولیدی دیگر از بخش‌های مختلف ذبح دام بازدید کرد و افزود: کشتارگاه زاگرس دام نهاوند با وجود کمبود منابع درآمدی و بدهی معوق بانکی ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و اگر این مشکلات برطرف شود و واحد مذکور توسعه پیدا کند، می‌توان در زمینه تولید و اشتغال بیشتر گام‌های اساسی و استوارتری در شهرستان بردارد.

در ادامه بازدید‌ها ناصری در حوزه کشاورزی و تولیدات دامی، از گاوداری ۸۰ رأسی طه‌گستر واقع در روستای رزینی از توابع بخش خزل بازدید به عمل آورد و در بازدید از این واحد تولیدی گاو شیری و گوشتی گفت: برای افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف تصمیم داریم به جای افزایش واحد‌های جدید، ظرفیت تولید واحد‌های موجود را بالا ببریم و آن‌ها را تقویت کنیم. خوشبختانه در استان نیز این پیشنهاد مطرح شد و استاندار نیز از آن استقبال کرد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اهمیت کار دقیق و کارشناسی‌شده بیان کرد: در کنار این افزایش ظرفیت، باید نگاه کارشناسی داشته باشیم و برای اعطای تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان، برابر نظر کارشناسی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که ظرفیت‌های خالی را پر کرده و روی تولید و اشتغال بیشتر تمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث پرداخت تسهیلات انحراف تا حدودی زیاد است و برخی با اعمال‌نظر شخصی و تحمیلی به بانک‌ها، انتظار دارند همان مبالغ به آن‌ها تعلق گیرد، بدون اینکه به نظر کارشناسی دستگاه متولی و بانک‌های عامل توجهی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار