درخشش دانش اموزان همدانی
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: دانش آموزان این استان موفق به کسب چهار رتبه کشوری در جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا شدند.
کد خبر: ۶۱۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 24 May 2018
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: دانش آموزان این استان موفق به کسب چهار رتبه کشوری در جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا شدند.

به گزارش ایرنا، محمد پورداود افزود: دانش آموزان پژوهش سرای دکتر اذکایی ناحیه یک همدان در سومین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا موفق به کسب چهار رتبه کشوری شدند.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ادامه داد: این رتبه‌ها در رشته‌های زیست شناسی، فیزیک، نجوم و علوم اعصاب به دست آمده است.

گفتنی است؛ سومین دوره جشنواره دانش آموزی ابن سینا با حمایت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون جهانی مخترعان در اردیبهشت ۱۳۹۷ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با هدف استعداد پروری، پژوهش محوری و آماده سازی دانش آموزان برای حضور در مسابقات و جشنواره‌های بین المللی، ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان، آشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش‌های کاربردی ساختن علوم مختلف، پژوهش محور کردن آموزش و مساله محور کردن پژوهش، ارتقای علمی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور به عنوان نیرو‌های بالقوه علمی، مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش، ایجاد خودباوری، اعتماد به نفس، علاقه مندی و فضای رقابتی در بین دانش آموزان و تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم در قالب یک فعالیت پژوهشی دانش آموزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶۴ هزار دانش‌آموز در ۱۹ شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در ۲ هزار و ۵۹۴ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۱ درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و ۶۹ درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار