رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه مسیر برگشت جاده گنجنامه مسیری استراتژیک برای همدان است، گفت: مدیریت شهری تصمیم دارد مسیر برگشت محور گنجنامه اجرا شود.
کد خبر: ۶۱۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 24 May 2018
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه مسیر برگشت جاده گنجنامه مسیری استراتژیک برای همدان است، گفت: مدیریت شهری تصمیم دارد مسیر برگشت محور گنجنامه اجرا شود.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مولوی با بیان اینکه مسیر گنجنامه به علت اینکه یک منطقه توریستی و تاریخی است حجم بالایی از ترافیک را متحمل می‌شود، اظهار کرد: جاده فعلی گنجنامه واقعاً کشش حجم ترافیک به‌ویژه در ایام پیک را ندارد بنابراین مدیریت شهری تصمیم دارد مسیر برگشت گنجنامه را به استخرعباس‌آباد منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه انجام مطالعات و بررسی میدانی این پروژه به متخصصان دانشگاه بوعلی‌سینا واگذار شده است، تصریح کرد: انجام مطالعات، بررسی میدانی و درنظر گرفتن مباحث زیست‌محیطی به متخصصان دانشگاه بوعلی سپرده شده که کار را آغاز کرده‌اند و با توجه به اینکه بخش زیادی از این طرح در خارج از محدوده شهر همدان است، هماهنگی بین دستگاهی از جمله راه و شهرسازی و استانداری را می‌طلبد.

مولوی با تأکید براینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده است، ادامه داد: با توجه به حساسیت و علاقه‌ای که مردم همدان به منطقه گنجنامه دارند و آسیب‌هایی که درگذشته در پی اجرای پروژه‌های عمرانی برای این منطقه رخ داده، نگرانی در بین NGO‌ها و دوست‌داران محیط زیست وجود دارد که باید با تأمل بیشتری به این موضوع پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پروسه زمانی درنظر گرفته شده برای مطالعات این پروژه ۵ تا ۶ ماه است، خاطرنشان کرد: مسیر برگشت جاده گنجنامه کاملاً از ابتدای جاده تویسرکان (تاریک‌دره) آغاز و به سمت تپه عباس‌آبادهدایت و با تقویت جاده فعلی به بلوار ارم ختم می‌شود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود باید تردد‌ها در مسیر گنجنامه کاهش یابد نه اینکه یک محور اضافه شود، گفت: این موضوع هم فکر خوبی است، اما نمی‌توانیم به گردشگران و ورزشکاران و دوست‌داران طبیعت بگوییم وسایل نقلیه خود را به آنجا نبرند و از طرفی نیاز است زیرساخت‌هایی در زمینه خدمات حمل‌ونقل عمومی از قبیل: تاکسی و اتوبوس ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار