رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: نیمه نخست شهریور امسال این شهرستان میزبان شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 24 May 2018
رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: نیمه نخست شهریور امسال این شهرستان میزبان شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، امید وفایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس با موضوع آزاد و با حضور ۱۱ استان کشور در ملایر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور اساتید و داوران حرفه ای، در بخش فیلم ۲۰۰ هنرمند کشور میهمان این جشنواره هستند.

وفایی برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای این شهرستان به ویژه در حوزه فرهنگی دانست و ادامه داد: تلاش بر این است که در این جشنواره بیشتر روی فضا‌های فرهنگی شهرستان کار شود.

وی گفت: سه میلیارد ریال اعتبار از محل معاونت سینمایی کشور و دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری این دوره از جشنواره ملی در نظر گرفته شده است.

وفایی تاکید کرد: فراخوان جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس طی هفته‌های آتی اعلام می‌شود که امیدواریم شاهد حضور هنرمندان کشور در این جشنواره باشیم.

مدیر شصتمین جشنواره فیلم و عکس کشور بیان کرد: در بخش‌های جنبی این جشنواره، دوره دانش افزایی مربیان با فیلم سازی با حضور اساتید مجرب به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

وفایی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره بتواند فضایی مناسب را برای هنرمندان این شهر مهیا کند و از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری مطلوب جشنواره استفاده کنیم.

وی برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در ملایر را زیر مجموعه رویداد همدان ۲۰۱۸ دانست و افزود: از این فرصت مهم می‌توانیم برای معرفی و شناساندن هر چه بهتر ملایر استفاده کنیم.

وفایی برپایی نمایشگاه عکس از مباحث و موضوع‌های فرهنگی ملایر، خوشه برتر انگور و جشنواره مبل و منبت ملایر را از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به تاسیس انجمن سینمای جوان ملایر از سال ۶۶ و فعالیت در ۲ بخش فیلم و عکس، بیان کرد: از سال گذشته کانون عکاسان ملایر فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ۲۴۰ عضو فعال دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر اضافه کرد: در حال حاضر ۶ هزار قطعه عکس در کانون عکاسان ملایر تولید شده که ۵۰۰ عکس قابلیت کیفی دارند و در جشنواره ژیار کردستان انتخاب شدند.

وفایی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ملایر با فیلم سزارین در پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای شبدیز کرمانشاه در بین ۸۳ فیلم و انیمیشن داستانی، مستند و تجربی، جایزه بهترین فیلمنامه را کسب کرد که افتخاری بزرگ برای ملایر است.
 
وی همچنین نبود تجهیزات و امکانات تخصصی عکاسی و فیلمبرداری را از عمده مشکلات انجمن سینمای جوانان ملایر برشمرد و گفت: این در حالیست که تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات ۱۵ فیلم نیمه حرفه‌ای تولید شده است.

به گزارش ایرنا، شصتمین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برگزار می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار