فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر درسی برای همیشه تاریخ ایران است، گفت: آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود و باید به جوانان امروز بگوییم درمقابل دشمن باید ایستاد.
کد خبر: ۶۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 23 May 2018
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر درسی برای همیشه تاریخ ایران است، گفت: آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود و باید به جوانان امروز بگوییم درمقابل دشمن باید ایستاد.

به گزارش ایسنا، سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه عراقی‌ها هرگز فکر نمی‌کردند نیرو‌های ایران بتواند خرمشهررا بازپس بگیرد، اما اراده نیرو‌های انقلابی بر این بود که خرمشهر آزاد شود، افزود: امروز هم اگر اراده مسئولان با هم متمرکز شود خیلی از مشکلات می‌تواند رفع شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های بزرگی بود که سال ۶۱ اتفاق افتاد، ادامه داد: این عملیات بین سپاه و ارتش مشترک بود و یکی از دستاور‌های این عملیات بازپس‌گیری خرمشهر از دست دشمن بود.

مجیدی خاطرنشان کرد: وقتی عراقی‌ها خرمشهر را تصرف کردند در دیوار‌های شهر نوشتند آمده‌ایم که بمانیم و در اطراف شهر ده‌ها سنگر و استحکامات ایجاد کردند تا حفظ کنند، اما اراده نیرو‌های انقلابی بر این بود که خرمشهر را آزاد کنند و با عملیاتی مشترک بین سپاه و ارتش این عملیات انجام شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه نیرو‌های ارتش و سپاه همدان نقش بی‌بدیلی در عملیات بیت‌المقدس داشتند، اظهار کرد: ۲ گردان از نیرو‌های همدان در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) حضور داشتند و «حاج محمود شهبازی» یکی از فرماندهان بزرگ همدان در این عملیات به شهادت رسید ضمن اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر سردار شهید «حاج حسین همدانی» و شهید «علی خوش‌لفظ» نیز نقش بزرگی ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه عراقی‌ها طی ۳۴ روز خرمشهر را تصرف کردند، یادآور شد: عملیات آزادسازی خرمشهر طی ۲۰ روز از ۱۰ اردیبهشت تا سوم خرداد ۶۱ انجام شد و ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های عراق در خرمشهر اسیر شدند.

مجیدی بیان کرد: اینکه امام خمینی (ره) گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، واقعاً همین‌گونه بود چرا که با تجهیزات و نیرو‌های انسانی عراق در خرمشهر آزادسازی آن کار خدا بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: وقتی عراقی‌ها به کشور ما تهاجم کردند، استکبار جهانی اصلاً ورود نکرد و قطعنامه‌ای صادر نکردند تا زمانی‌که خرمشهر را پس گرفتیم، استکبار جهانی به فعالیت و تکاپور افتاد.

مجیدی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال این بود که در دفاع مقدس دو کشور مسلمان را به جان هم بیندازد، گفت: امروز نیز در بحث برجام خوی استکباری اجازه نمی‌دهد کشور ما از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استقلال داشته باشد و به دنبال تهاجم هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار