نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است جریان صدر برای حفظ عراقی مستقل باید زیر سایه مرجعیت شیعه گام بردارد.
کد خبر: ۶۰۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 23 May 2018
نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است جریان صدر برای حفظ عراقی مستقل باید زیر سایه مرجعیت شیعه گام بردارد.

به گزارش خانه ملت، امیرخجسته  با اشاره به وضعیت سیاسی کنونی عراق بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی و آماده شدن برای تشکیل دولت جدید، گفت: جریانات سیاسی عراق در وضعیت پیچیده ای قرار دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: عربستان از مدت ها قبل در عراق سرمایه گذاری و نفوذ کرده البته توطئه ها اکثرا خنثی شده است اما عراق باید روی پای خود بایستد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستان خارجی قصد دارند میان جریانات شیعی اختلاف ایجاد کنند، عنوان کرد: صدر نظرات خاصی درباره مرجعیت شیعه دارد که اما باید بداند نمی تواند تحت تأثیر عربستان و با عبور از شیعیان نتیجه بگیرد لذا نباید برای عراق شرایط خاص به وجود آورده و این کشور را وارد فضای خاصی کند.

خجسته در ادامه با بیان اینکه آینده عراق به ائتلاف های جریانات سیاسی این کشور بستگی دارد، اظهار داشت: ائتلاف ها با هر سلیقه و گرایشی که هستند باید به سمت استقلال و وحدت بروند و از چارچوب شیعه خارج نشوند از این رو جریان سائرون وابسته به صدر نیز باید قبول کند که تنها با اتحاد با سایر گروه های سیاسی می تواند پیروز باشد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صدر باید با رایزنی ها به این وادی بیاید و از مرجعیت شیعه عبور نکند که در صورت عبور شکافی در عراق ایجاد شده که بلای دیگری بر سر این کشور خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار