معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۱۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات پیله کرم ابرایشم به ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم برسد
کد خبر: ۶۰۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 23 May 2018
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۱۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات پیله کرم ابرایشم به ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم برسد.

به گزارش ایسنا، محمد نظرپور با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم در استان همدان دوسال است که به صورت ترویجی آغاز شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ جعبه تخم نوغان در استان همدان توزیع شد که امسال به دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان استان توزیع شده است که در صورت مناسب بودن شرایط تا ۲۰ کیلوگرم پیله تولید می‌کند، افزود: در سال گذشته ۷۰۰۰ اصله نهال توت اصلاح شده خارجی که برای پرورش کرم ابریشم مناسب است، در بین بهره‌برداران توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم عمدتاً در استا‌ن‌های شمالی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در استان همدان نیز در صورت ایجاد شرایط رطوبتی و دمایی می‌توان پرورش کرم ابریشم داشت براین اساس در بسیاری از استان‌ها توان تولید و پرورش کرم ابریشم را خواهند داشت ضمن اینکه شاهد موفقیت این موضوع در استان‌های خشک کشور نیز بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پیله ابریشم تولیدی استان توسط استان‌های شمالی خریداری می‎شود، ادامه داد: با توجه به اینکه دامنه فعالیت این رشته کوتاه است قصد داریم در بین زنان روستایی ترویج دهیم تا در زمینه اشتغال زنان روستایی نیز اقدامی مؤثر صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار