رئیس شورای شهر همدان گفت: آموزش و پرورش باید در نهادینه‌کردن فرهنگ شهروندی کمک حال شهرداری همدان باشد.
کد خبر: ۶۰۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 23 May 2018
رئیس شورای شهر همدان گفت: آموزش و پرورش باید در نهادینه‌کردن فرهنگ شهروندی کمک حال شهرداری همدان باشد.

به گزارش مهر، ابراهیم مولوی در صحن شورای شهر همدان که با تقدیر از برترین‌های مسابقات ریاضی همراه بود، به ارزش و جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: در سیستم‌های آموزشی، افراد زیادی مشغول به کار هستند و فعالیت‌های آن‌ها بطور مستقیم یا غیر مستقیم در تربیت دانش آموزان و یا دانشجویان مؤثر است، اما در این میان، نقش معلمان، اساتید و دانشگاه‌ها از دیگر افراد برجسته‌تر است چنان که دانش آموزان بیشتر اوقات را در مدرسه سپری می‌کنند.

مولوی بابیان اینکه بسیاری از دانش آموختگان نظام آموزشی شکل گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می‌دانند، گفت: آنچه در فرایند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می‌یابد تنها معلومات و مهارت‌های معلم نیست بلکه تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود و باید قدر دان زحمات این قشر بود.

وی از دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و باید روند حضور پررنگ و موفق آن‌ها در المپیاد‌ها و جشنواره‌های مختلف را تسهیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش می‌تواند در آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان از جمله حفظ و نگهداری اموال عمومی شهر مدیریت شهری را کمک کند.

مولوی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال همدان میزبان دو رویداد بزرگ و مهم «همدان ۲۰۱۸» و مجمع جهانی گردشگری خواهد بود و این فرصت و پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی استو بر این اساس باید در کنار هم در راستای برگزاری موفقیت این رویدا‌ها تلاش کنیم.

وی همچنین به بحران آب در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه جویی باید کوشا بود که آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان نیز از برنامه بازدید‌های مستمر اعضای شورا از مدارس در طول سال خبرداد و گفت: آموزش و پرورش متولی اصلی فرهنگ سازی است و در این راستا جلساتی با همکاری معلمان برای رسیدن به یک تعامل خوب با هم برگزار کرده ایم.

رضوان سلماسی اضافه کرد: آموزش‌های شهروندی از جمله مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دوسویه مدیریت شهری با آموزش و پرورش است و باید در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

گفتنی است در پایان جلسه از دانش آموزانی که در تیم‌های ریاضیات در مسابقات استانی و کشوری مقام کسب کرده بودند و نیز از معلمان توسط رئیس و اعضای شورای شهرهمدان تجلیل به عمل آمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار