مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از ایجاد فضا‌های آموزشی در حاشیه‌شهر و مساکن مهر موجود در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 23 May 2018
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از ایجاد فضا‌های آموزشی در حاشیه‌شهر و مساکن مهر موجود در سطح استان خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، با اشاره به افزایش آمار دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر اظهار کرد: مشکلی از منظر کمبود فضا‌های آموزشی در مناطق روستایی وجود ندارد، اما در مناطق شهری ایجاد فضا‌های آموزشی به مناطق مساکن مهر و حاشیه‌شهر سوق می‌یابد.

وی یادآور شد: در سایت‌های مساکن مهر انبوه جمعیت متمرکز شده و کمبود مدرسه به وفور احساس می‌شود که ساخت مدارس از این پس به این مناطق اختصاص خواهد یافت.

تیموری ادامه داد: آموزش و پرورش استان محل‌های مورد نیاز برای احداث فضا‌های آموزشی را معرفی کرده و نوسازی مدارس نیز از محل مشارکت خیرین به ساخت مدارس در این مناطق می‌پردازد.

وی با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در برخی شهرستان‌های استان برگزار شده و برخی نیز پس از ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری جشنواره خواهند کرد، یادآور شد: اختتامیه جشنواره خیرین مدرسه ساز ۶ تیرماه در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان تصریح کرد: باید میزان تعهدات خیرین بررسی و تعهداتی که قابلیت تحقق دارند، مشخص شوند چرا که هنوز آمار نهایی از تعداد خیرین و میزان تعهدات آن‌ها جمع‌بندی نشده است.

وی درباره تعهدات بنیاد برکت نیز گفت: بنیاد برکت ساخت ۶۶ پروژه شامل ۱۲ مسجد و ۵۴ مدرسه را به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان تعهد کرده بود که تا کنون ۳۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و ۳۲ پروژه نیز در حال اجرا است.

تیموری یادآور شد: از مجموع ۲۳ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان تعهدات بنیاد برکت برای مدرسه‌سازی تا کنون ۳۴ مدرسه با ۱۷۷ کلاس درس با هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار