کد خبر: ۶۰۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 23 May 2018
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در مسیر گنج‌نامه و مسیر‌هایی که در شهر عملکرد ترافیکی دارند، در صورت امکان باید به دنبال کاهش تردد خودرو‌ها در این مناطق باشیم نه اینکه یک محور تردد دیگر به آن اضافه کنیم. 

 به گزارش تسنیم، علی رحیمی فر با اشاره به اعتراض خود پیرامون اجرای طرح مسیر برگشت گنج‌نامه اظهار داشت: من مخالفت صریحی با اجرا و یا عدم اجرای پروژه مسیر برگشت گنج‌نامه ندارم، اما معتقدم قبل از اجرای هر پروژه‌ای در شهر باید مطالعات آن انجام شود.

وی بابیان اینکه از جمله مطالعاتی که در کنار مطالعات فنی انجام می‌شود مطالعات زیست‌محیطی است، گفت: باید این مطالعات انجام شود تا مطابق آن آسیب‌ها، نقاط ضعف پروژه و راهکار‌های مناسب برای پیشگیری از آن‌ها در نظر گرفته شود.

باید به دنبال کاهش تردد خودرو‌ها در مسیر گنجنامه باشیم

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ابراز کرد: اعتقاد کارشناسی من این است که در مسیر گنج‌نامه و مسیر‌هایی که در شهر عملکرد ترافیکی دارند، در صورت امکان باید به دنبال کاهش تردد خودرو‌ها در این مناطق باشیم نه اینکه یک محور تردد دیگر به آن اضافه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این‌گونه مناطق نباید میل و تقاضای افراد به استفاده از خودرو‌های شخصی را افزایش دهیم عنوان کرد: در این عرصه ضمن مطالب بیان شده، نباید از اجرای اصول پدافند غیرعامل نیز غافل بود.

 رحیمی فر با اشاره به لزوم انجام طرح مطالعاتی جامع برای این مسیر ابراز کرد: اگر بتوانیم با همین محور موجود، ترافیک این منطقه را مدیریت کرده، میزان سفر با خودروی شخصی را کاهش داده و حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم به‌گونه‌ای که عملکرد ترافیکی به ترافیک اجتماعی، تفریحی و توریستی سوق یابد، اقدام خوبی انجام داده‌ایم.

تغییر کاربری فضا‌های سبز در همدان محدود شود

وی درباره اعتراضات خود به کاهش فضا‌های سبز عمومی در شهر نیز گفت: فضای سبز عمومی و مکان‌هایی است که مردم برای گذران اوقات خود می‌توانند از آن استفاده کنند که در حال حاضر سرانه آن در شهر همدان ۵ مترمربع است.

 رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه برخی فضا‌های سبز عمومی مانند پارک‌های حاشیه‌ای نیز کاربری ترافیکی دارند گفت: در مجموع سرانه فضای سبز در همدان ۱۲ مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه باید در هنگام ضرورت دست به تغییر کاربری فضا‌های سبز عمومی بزنیم اظهار داشت: گلایه ما این است که در تغییر کاربری فضا‌های سبز عمومی باید محدودیت ایجاد کنیم هرچند در گذشته این‌گونه تغییر کاربری‌ها بسیار بود.

رحیمی فر تصریح کرد: هنگامی‌که حکم به تغییر فضا‌های سبز عمومی می‌دهیم باید متناسب با آن سرانه مورد نیاز را در محدوده شهر تأمین کنیم که این مهم متأسفانه مغفول مانده و نقدی بر عملکرد شورای شهر و شهرداری همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار