طراحی یک تراشه با ذرات نانو
کد خبر: ۶۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 21 May 2018

تیم تحقیقاتی در تایوان با طراحی یک تراشه با ذرات نانو مدعی شدند که می‌توانند بیماری مهلک سرطان را در نیم ساعت تشخیص دهند.

به گزارش تابناک، یک تیم تحقیقاتی در تایوان یک تراشه با ذرات نانو ایجاد کرده اند، که میتواند پروتئین مربوط به سرطان را در حدود نیم ساعت تشخیص دهد.
 
این تحقیق و بررسی، به رهبری جین چونپینگ، از دانشگاه چونگ چنگ تایوان انجام شده است و به تازگی در نشریه بین المللی Biomicro fluidics منتشر شده است.

او بیان کرده است، که افرادی که مبتلا به سرطان هستند، برخی پروتئین‌های خاص در بدن دارند، که نشانگر‌های تومور نامیده میشوند با این حال، معمولا این پروتئین‌ها تا زمانی که در مراحل اولیه هستند و بزرگ نشده اند، قابل تشخیص نمی‌باشند، اما تکنولوژی جدید، میتواند، نشانگر‌های تومور را در جریان خون بیماران سرطانی، که حتی هنوز در مراحل اولیه بیماری هستند تشخیص دهد.

علاوه بر این، غربالگری سرطان، در بیمارستان‌های عمومی معمولا با آزمایش‌ها و مواد مختلف در بدن، حداقل یک روز زمان می‌برد در حالی که این تراشه، فقط ۵ میکرو لیتر خون یا ادرار نیاز دارد. 

همچنین او اظهار داشت که توسعه تراشه حدود ۵ سال به طول انجامید و اکنون به یک دستگاه پزشکی دستی متصل میشود و میتواند در تشخیص بیماری‌های دیگر نیز تاثیر گذار باشد. 

این تیم تحقیقاتی با پیوستن به گروهی از محققان روسیه بر روی پیشرفت و توسعه دستگاه کار می‌کنند، و تلاش میکنند تا قابلیت تشخیص آلزایمر را هم داشته باشد، این تراشه با ولتاژ پایین، تقریبا ۳۶ ولت کار میکند همچنین میتوان از باتری‌های عمومی و یا برق خانگی برای تشخیص نمونه ساده آن استفاده کرد.
 
منبع:نمناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار