کد خبر: ۶۰۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 20 May 2018
امام جمعه همدان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی الگویی نمونه برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه است.

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخان‌های عمومی استان همدان، همزمان با برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی؛ دبیر ستاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به همراه جمعی از اعضای این ستاد با امام جمعه همدان دیدار کردند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان در دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی، تلاش در این حوزه را امری مقدس و شایان تجلیل دانست و با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه اظهار داشت: یکی از بهترین و اثرگذار‌ترین شیوه‌های ترویج فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) قرار گرفتن در بستر کتاب و کتابخوانی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از اصول برجسته در ترویج اسلام، اهتمام به مطالعه و جایگاه تفکر و اندیشه در اسلام بوده است، عنوان کرد: عمق بخشی به اطلاعات و دانش عمومی در رابطه با سبک زندگی و آموزه‌های دینی از نیاز‌های ضروری جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل: جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: معرفی کتاب‌های غنی و ارزشمندی که با موضوع امام رضا (ع) به نگارش درآمده برای عموم مردم، از کارکرد‌های مفید این جشنواره محسوب می‌شود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، با اشاره به ضرورت تبیین مبانی و جهان بینی ناب اسلام محمدی (ص)، عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی الگوی نمونه برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز عنوان کرد: رشد بیش از چهار برابری شرکت کنندگان در جشنواره حکایت از اثرگذاری این جشنواره در بین آحاد جامعه دارد که این تعداد از شرکت کنندگان در جشنواره مکتوب کتابخوانی در تاریخ استان بی نظیر بوده است.

عاطفه زارعی با اشاره به طیف گسترده مخاطبین این جشنواره اظهار داشت: با توجه به منابع ارائه شده در این جشنواره همه اقشار مختلف مردمی از خردسالان تا بزرگسالان می‌توانند در آن شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار