رئیس شورای اسلامی شهر همدان راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان را مهم دانست و گفت: مکان راه‌اندازی این دفتر نیز مهیا شده و مذاکراتی به منظور راه‌اندازی دفتر سازمان فرهنگی یونسکو در راستای تعاملات فرهنگی بین‌المللی در همدان انجام شده است.
کد خبر: ۶۰۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 19 May 2018
رئیس شورای اسلامی شهر همدان راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان را مهم دانست و گفت: مکان راه‌اندازی این دفتر نیز مهیا شده و مذاکراتی به منظور راه‌اندازی دفتر سازمان فرهنگی یونسکو در راستای تعاملات فرهنگی بین‌المللی در همدان انجام شده است.

به گزارش فارس، ابراهیم مولوی در نشست هم‌اندیشی مشاوران رئیس شورا، اظهار کرد: برگزاری هرچه بهتر رویداد همدان ۲۰۱۸ نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و کارآمد دارد.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌محور عمل کنیم بسیار فراتر از رویداد تبریز می‌توانیم اثربخش باشیم، گفت: شهرداری برای اطلاع‌رسانی رویداد فراملی «همدان ۲۰۱۸» نیاز به اعتبارات مالی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اگر قرار است در کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی که به شهرداری محول شده، کار از مجموعه مدیریت شهری باشد، اما منابع مالی در اختیار این مجموعه نباشد، شهرداری پاسخگوی این حجم از فضا‌های محیطی و رسانه‌ای نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مقرر شده در همین رابطه با استاندار همدان به عنوان مدیریت ارشد استان نشستی برگزار کنیم، افزود: مسوولیت کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی که به شهرداری محول شده نیازمند اختیارات تام و اعتبارات لازم است.

مولوی جذب گردشگر را مهمترین هدف برگزاری این رویداد بین‌المللی دانست و تصریح کرد: این هدف بسیار دارای اهمیت است و باید مقدمه‌ای شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم در جذب گردشگر موفق عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش حضور گردشگران خارجی بهترین راه برای ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری و گردش اقتصادی است، ادامه داد: انتظار داریم برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مکان راه‌اندازی این دفتر نیز مهیا شده و مذاکراتی به منظور راه‌اندازی دفتر سازمان فرهنگی یونسکو در راستای تعاملات فرهنگی بین‌المللی در همدان انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، یادآور شد: همدان توانمندی بالایی در برگزاری رویداد ۲۰۱۸ دارد منوط به اینکه اعتبارات تخصیص یافته این رویداد به درستی مدیریت و هزینه شود.

مولوی در ادامه از برگزاری مهمانی شورای شهر و مدیران شهرداری همدان با حضور ۲۵ نفر از اساتید بزرگ علم ژنتیک شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی ژنتیک از کشور‌های اروپایی و آسیایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، مصر، مالزی، افغانستان و... خبر داد و اظهار کرد: این میهمانی در راستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای همدان در حوزه گردشگری و رویداد‌های مهم همدان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و مجمع جهانی گردشگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه همدان با وجود ظرفیت بزرگ بوعلی سینا می‌تواند به دومین شهر پزشکان جهان تبدیل شود، گفت: امید است اساتید علم ژنتیک شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی ژنتیک به عنوان سفیران و پیام‌آوران صلح و دوستی از طرف مردم صلح دوست ایران و همدان در کشور‌های خود باشند.

رئیس شورای شهر همدان رویداد همدان ۲۰۱۸ را فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری برشمرد و بیان کرد: نباید در توجه به این مقوله تنها به شعار و حرف بسنده کرد بلکه باید با جدیت وارد شد.

وی با بیان اینکه در بحث رویداد همدان ۲۰۱۸ مدیران دستگاه‌های اجرایی صرفاً به وظایف اداری خود عمل می‌کنند، افزود: با این روند، کاری پیش نمی‌رود چرا که موفقیت در برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ منوط به همکاری دستگاه‌های مرتبط با تمام توان و امکانات است.

مولوی با اشاره به نقش مشاوران در ارائه نظرات و پیشنهادات برای توسعه و آبادانی شهر، تصریح کرد: مشاوران باید مطالبه‌گر باشند.

گفتنی است، در این نشست پیرامون جایگاه مشاوران در عرصه اجرایی بحث و بررسی شد و مشاوران رئیس شورای شهر همدان دیدگاه خود را پیرامون رویداد همدان ۲۰۱۸ مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار