یک مدرس دانشگاه در همدان گفت: افراد می‌توانند با داشتن دو سیم‌کارت در دو گوشی همراه مختلف از اطلاعات کاری و حریم خصوصی خود محافظت کنند.
کد خبر: ۶۰۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 19 May 2018
یک مدرس دانشگاه در همدان گفت: افراد می‌توانند با داشتن دو سیم‌کارت در دو گوشی همراه مختلف از اطلاعات کاری و حریم خصوصی خود محافظت کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مرتضی رضاییان در کارگاه آشنایی با مخاطرات فضای مجازی تحت عنوان «خداحافظی با تلگرام» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان برگزار شد، با بیان اینکه فناوری اطلاعات فرصت‌ها و تهدید‌هایی برای کار‌بران آن به وجود آورده است، اظهار کرد: انقلاب سایبری، دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و خدمات الکترونیک از جمله فرصت‌هایی است که فناوری اطلاعات برای ما ممکن کرده است.

وی افزود: در دنیای امروز فضای مجازی فرهنگ، اقتصاد و سیاست را تحت‌الشعاع قرار داده و به همین علت باید نگاه ما به این امکان نگاهی تحقیقی باشد نه تفریحی که این شاه‌کلید استفاده هدفمند از فضای سایبری است.

رضاییان اضافه کرد: فضای سایبری شبیه به یک کتابخانه‌ای بزرگ است که دنیایی از اطلاعات در آن قرار دارد و به همین علت باید با آگاهی و اشراف کامل از این کتابخانه وارد آن شویم.

وی با اشاره به اینکه فرازمانی و فرامکانی بودن از ویژگی‌های فضای مجازی است، ادامه داد: این ویژگی‌های فضای سایبری بسیاری از فرصت‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد که دولت الکترونیک یکی از آن‌ها است.

این مدرس دانشگاه اعلام کرد: جامعه جهانی به سمت انقلاب صنعتی چهارم یا همان انقلاب سایبری در حال حرکت است و در همین راستا تمامی خدمات و فعالیت‌ها به صورت مجازی و کاملا هوشمند انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت افکار عمومی یکی از مسائلی است که می‌توان از طریق فضای مجازی یا همان فضای سایبری به دست آورد که امروزه این مدیریت افکار عمومی را دولت پنهان می‌نامند که توانسته برخی دولت‌ها را به ویرانی بکشاند.

رضاییان با بیان اینکه تهدیدات فضای مجازی به سه دسته فردی، اجتماعی و ملی- بین‌المللی تقسیم می‌شود، گفت: اطلاعات از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها در اختیار سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی دنیا قرار می‌گیرد و بر اساس آن برای جامعه هدف برنامه‌ریزی کرده و در نتیجه در سیاست، امور داخلی، اقتصادی و فرهنگی آن جامعه مداخله می‌کنند.

وی درباره راهکار مقابله با تهدید‌های فضای مجازی اظهار کرد: افراد می‌توانند با داشتن دو سیم‌کارت در دو گوشی همراه مختلف از اطلاعات کاری و حریم خصوصی خود محافظت کنند.

وی پیشنهاد کرد: افراد می‌توانند برای حفاظت از حریم خصوصی خود از تلفن همراه ساده برای رد و بدل کردن اطلاعات کاری و محرمانه و از گوشی‌های اندرویدی برای ورود به فضای سایبری و مجازی بهره‌مند شوند.

این مدرس دانشگاه در پایان یادآور شد: یکی از راهکار‌های امنیت اطلاعات در مقطع اجتماعی و ملی، به‌روزرسانی و راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات است و می‌توان با فرهنگسازی و بومی‌سازی فضای سایبری بر امنیت بیشتر این فضا کوشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار