فرماندار شهرستان اسدآباد از وجود ۲۲۲ هکتار محدوده باز آفرینی مصوب در این شهر خبر داد و گفت: ۱۱۱ هکتار محدوده بافت فرسوده، ۴.۹ هکتار محدوده تاریخی و واجد ارزش، ۵۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۴ هکتار محدوده روستایی و ۲۵ هکتار با کاربری‌های ناهمگون شهری است.
کد خبر: ۶۰۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 19 May 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد از وجود ۲۲۲ هکتار محدوده باز آفرینی مصوب در این شهر خبر داد و گفت: ۱۱۱ هکتار محدوده بافت فرسوده، ۴.۹ هکتار محدوده تاریخی و واجد ارزش، ۵۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۴ هکتار محدوده روستایی و ۲۵ هکتار با کاربری‌های ناهمگون شهری است.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان اسدآباد، با اشاره به شناسایی ۱۲ نقطه شهری نیازمند به بازآفرینی در بافت فرسوده شهر اسدآباد افزود: باید مجموعه‌ای از کار‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی و درمانی در این مناطق برای رسیدن به وضعیت و فضای مساعد زندگی انجام شود.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد شهر اسدآباد در محدوده بازآفرینی قرار دارد، اضافه کرد: صوفیان، حیدروند، یخچال، محله محمودبیگی، شمس‌آباد و قلمبه از جمله ۱۲ نقطه و محلات شهری شناسایی شده و موجود در این شهر بوده که نیازمند بازآفرینی هستند.

حمیدوند در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان ۷ منطقه پایلوت در کشور در راستای «برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری امید» است، تصریح کرد: جامع‌نگری، بلندمدت‌نگری، درون‌زایی، مشارکت مردمی، محله‌محوری و توجه به ابعاد اجتماعی طرح و حمایت همه‌جانبه دولت از ویژگی‌های اجرای این برنامه خواهد بود.

وی گفت: مرحله اول بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری با ساخت‌وساز بر روی اراضی دولتی آغاز می‌شود و برای اینکه این طرح شروع پرشتابی داشته باشد، اراضی دولتی در اختیار توسعه‌گران قرار داده خواهد شد.

فرماندار اسدآباد اظهار کرد: پس از ساخت واحد‌ها دولت سهم توسعه‌گران را از واحد‌های ساخته شده تحویل داده سپس مابقی واحد‌ها در اختیار دولت قرار می‌گیرد که دولت از این واحد‌ها به عنوان واحد‌های پشتیبان استفاده کرده و در ادامه توسعه نوسازی بافت فرسوده در همان محل، متقاضیان می‌توانند در این واحد‌های نوساز اسکان یافته و خانه خود را برای نوسازی در اختیار توسعه‌گران قرار دهند.

وی در رابطه با واحد‌های مسکونی سهم تسهیل‌گر خاطرنشان کرد: پس از تکمیل و اتمام، ۵۰ درصد مسکن‌ها را به بافت فرسوده‌ای که در این راستا زمین واگذار کرده، ۲۵ درصد از مسکن‌ها را به خانه‌اولی‌ها می‌دهد و ۲۵ درصد را نیز به اختیار خود به فروش می‌رساند.

حمیدوند درباره واحد‌های مسکونی سهم دولت نیز گفت: دولت حق فروش واحد‌های مسکونی سهم خود که در برنامه بازآفرینی شهری نوسازی شده را ندارد و از آن‌ها یا برای معاوضه با اراضی ساکنان محله و یا به عنوان واحد‌های پشتیبان استفاده خواهد کرد.

فرماندار اسدآباد در پایان یادآور شد: برای اجرای برنامه فوق در اسدآباد نیز باید ظرف مدت یک‌هفته در داخل محلات محدوده شهری اسدآباد کلیه زمین‌های دولتی شناسایی و برای معرفی به استان اعلام شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار