دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ معتاد بهبودیافته در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 19 May 2018
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ معتاد بهبودیافته در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ، سیدرسول حسینی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد، در تشریح این مطلب اظهار کرد: تا کنون با پرداخت تسهیلات لازم برای ۱۵۰ نفر از معتادان بهبودیافته سطح استان همدان اشتغال ایجاد شده که از این تعداد، ۲ نفر اسدآبادی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اداره کار و بهزیستی می‌تواند به افراد بهبودیافته به منظور ایجاد اشتغال تسهیلات با بهره ۴ درصد ارائه دهد، افزود: با کلاف سردرگم در بحث موادمخدر مواجه هستیم و ۹۱ درصد مردم جامعه اعتیاد را دغدغه اصلی جامعه می‌دانند به طوریکه ۷۸ درصد از دستگیرشدگان موادمخدر شاغل بوده و ۶۰ درصد از دستگیرشدگان متأهل هستند.

حسینی با تأکید بر اینکه بحث مبارزه موادمخدر یک عزم ملی را در جامعه می‌طلبد و دستگاه‌های اجرایی به تنهایی نمی‌توانند گره از این مشکل و دغدغه باز کنند، تصریح کرد: باید بیش از گذشته نسبت به آگاه‌سازی خانواده‌ها و عزم ملی و اطلاع‌رسانی جامعه به ویژه قشر جوان و دانشجویان و نیز کار فرهنگی اقدام شود چرا که امروز نوع مصرف موادمخدر تغییر کرده و حد و مرز و خاکریز شهری و روستایی نمی‌شناسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان در ادامه سخنانش از وجود ۴ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: از ظرفیت خیرین اسدآبادی می‌توان در راستای اشتغال معتادان بهبودیافته شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۳۵ هزار نفر افراد مبتلا به ویروس اچ. آی. وی مثبت در کشور وجود داشته که از این میزان افراد مبتلا، ۸۴ درصد را جامعه مردان و ۱۶ درصد را جامعه زنان تشکیل می‌داده است، یادآور شد: ۵۳ درصد از این ثبت‌شدگان در میانگین سنی ۲۱ تا ۳۵ سال قرار داشته‌اند و از ۳۵ هزار نفر مبتلا به اچ. آی. وی تا اواخر سال ۹۵ در حدود، ۶۶.۳ درصد از طریق تزریق سرنگ آلوده و ۱۹ درصد از طریق رفتار‌های پرخطر جنسی ویروس موردنظر به بدنشان انتقال یافته بود.

وی افزود: این در حالی است که در سال گذشته راه انتقال ویروس از طریق تزریق از ۶۶ درصد به ۳۹ درصد کاهش و راه انتقال ویروس از طریق ارتباط نامشروع از ۱۹.۴ درصد به ۴۱ درصد افزایش داشته که در همه این موارد به نحوی حتی در رفتار‌های پرخطر بحث اعتیاد مطرح بوده است.

حسینی با تأکید بر فعال‌تر کردن و گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث مبارزه با موادمخدر گفت: عدم آگاهی و ضعف اطلاع‌رسانی یکی از مهمترین علل اعتیاد در جامعه بوده و در این امر عزم ملی را باید سرلوحه مقابله به این معضل خانمانسوز قرار داد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز از افزایش ۲۷۰ درصدی کشفیات موادمخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در ۲ ماه ابتدای امسال نسبت به دو ماه مشابه سال گذشته کشفیات انواع موادمخدر در این شهرستان ۲۷۰ درصد افزایش داشته است.

کریم حمیدوند با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان در شهرستان طی ۲ ماه امسال افزود: دستگیری خرده‌فروشان ۳۰ درصد و دستگیری معتادان در این شهرستان طی مدت فوق ۲۰ درصد با افزایش همراه بوده است.

وی همچنین میزان اعتبارات اشتغالزایی برای بهبودیافتگان در شهرستان اسدآباد را افزون بر یک میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان پرداخت تسهیلات و اعتبارات به معتادان بهبودیافته در شهرستان محدود و پایین بوده که باید در این راستا بر اساس میزان متقاضیان بهبودیافته برای اشتغالزایی میزان تسهیلات را نیز در شهرستان‌ها افزایش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار