با توجه به رایزنی‌هایی که مسوولان همدان و نمایندگان همدان در مجلس برای برقراری پرواز‌ها داشتند، قرار شد فرصت دو ماهه برای تثبیت پرواز داده شود که با احتساب آغاز پرواز‌ها از فروردین، همدان تا خرداد وقت دارد که این پرواز‌ها را حداقل تا ۵۰ درصد ظرفیت هواپیما تثبیت کند.
کد خبر: ۶۰۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 19 May 2018
با توجه به رایزنی‌هایی که مسوولان همدان و نمایندگان همدان در مجلس برای برقراری پرواز‌ها داشتند، قرار شد فرصت دو ماهه برای تثبیت پرواز داده شود که با احتساب آغاز پرواز‌ها از فروردین، همدان تا خرداد وقت دارد که این پرواز‌ها را حداقل تا ۵۰ درصد ظرفیت هواپیما تثبیت کند.

به گزارش فارس، فرودگاه همدان که طی یک ماه اخیر پرواز همدان ـ. تهران و بالعکس را با چانه‌زنی‌های فراوان با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر راه‌اندازی کرده است، از خطر لغو این پرواز‌ها احساس نگرانی می‌کند.

پرواز همدان ـ. تهران که خواسته همدانی‌ها بود، این روز‌ها به خاطر عدم استقبال مسافر با ظرفیت اندک مواجه شده و همین امر موجب شده خطر لغو مجدد این پرواز‌ها را شاهد باشیم، پروازی که سال‌های قبل برقرار بود، ولی به خاطر نبود مسافر از همدان پرواز کرد و رفت.

با توجه به رایزنی‌هایی که مسئولان همدان و نمایندگان همدان در مجلس برای برقراری پرواز‌ها داشتند، قرار بر این بوده فرصت دو ماهه‌ای برای تثبیت پرواز داده شود که با احتساب آغاز پرواز‌ها از فروردین ماه، همدان تا خردادماه وقت دارد این پرواز‌ها را حداقل تا ۵۰ درصد ظرفیت هواپیما تثبیت کند، زمانی که حدود ۳۵ روز از زمانبندی گذشته است.

استاندار که برای برقراری این پرواز تلاش زیادی کرده است، در راستای تقویت ظرفیت پروازی، مدیران و کارشناسان ادارات را سفارش به استفاده از پرواز در سفر‌های خود به تهران کرد تا شاید بخشی از ظرفیت اینگونه پر شود.

هرچند استاندار این موضوع را به شرکت هواپیمایی ایران ایر گفته که در صورت متضرر شدن این شرکت از ظرفیت کم مسافران پرواز همدان ـ. تهران، جبران خسارت خواهد کرد، اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که نه سیخ بسوزد، نه کباب!

اما این تنها راه چاره نیست و آژانس‌های مسافرتی نیز باید برای حفظ این پرواز از هیچ تلاشی فروگذار نکنند، زیرا وجود پرواز همدان ـ. تهران نه تنها برای امسال که همدان چندین رویداد بین‌المللی را پیش رو دارد، بلکه برای سال‌های بعد نیز ضروری است.

به گفته مدیر فرودگاه همدان اگر از ۵۰ آژانس مسافرتی همدان، هر یک روزانه یک مسافر هوایی را داشته باشند، پرواز با ظرفیت مناسبی انجام می‌شود که این مسئله همت همه آژانس‌ها و پای کار بودن آن‌ها را می‌طلبد.

اما نکته قابل توجه دیگر در تقویت پرواز همدان ـ. تهران وجود تبلیغات گسترده چه در تهران و چه در همدان است، زیرا خیلی‌ها اصلا از چنین پروازی اطلاع ندارند.

همدان با آب و هوای منحصر به فرد خود در هر فصلی از سال پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که به لحاظ فاصله اندک آن با تهران می‌تواند جای سفر شمال را برای تهرانی‌ها پر کند، بنابراین وجود چنین پروازی غنیمت است و اطلاع‌رسانی آن به تهرانی‌ها و همدانی‌ها باید سرلوحه قرار گیرد.

بسیاری از ورزشکاران برای صعود به الوند، بهره‌مندی از پیست اسکی تاریک‌دره همدان، حضور در اردو‌های تیم‌های ورزشی ملی و بسیاری از هنرمندان نیز برای حضور در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری که برخی در سطح بین‌المللی و ملی برگزار می‌شود، به این پرواز نیاز دارند که وجود آن برای همدان مهم است و باید بی قید شرط بماند.

شرط دو ماهه برای تثبیت پرواز همدان ـ. تهران شاید چندان قابل قبول نباشد، چون در چنین مدت زمان کوتاهی نمی‌توان اهمیت این پرواز برای همدان را ارزیابی کرد، و البته این را نیز باید گفت که حداقل امسال که همدان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ بوده و دو رویداد بین‌المللی را خواهد داشت، ماندن این پرواز ضروری است.

زمان پرواز همدان ـ. تهران ۴۵ دقیقه است در صورتی که به صورت زمینی حدود ۳ ساعت و نیم به طول می‌انجامد و قیمت بلیت آن نیز حدود ۹۰ هزار تومان است که این نیز در برابر زمان و سهولت سفر چندان بالا نیست، بنابراین برقراری این پرواز در مدت زمان طولانی موجب جا افتادن این پرواز و تثبیت آن خواهد شد که این هم خواسته همدانی‌ها و هم تهرانی‌هاست.

در بسیاری از برنامه‌های مختلف گذشته که به میزبانی همدان بوده است، مهمانان حاضر از نبود پرواز همدان از تهران ابراز گلایه داشتند و از اینکه همدان به عنوان یک از شهر‌های بزرگ غرب کشور نتواند چنین پروازی داشته باشند، در تعجب بودند، اکنون که این اتفاق رخ داده باید با صبوری شرکت هواپیمایی ایران ایر و مسئولان همدان این پرواز تثبیت شود.

اینکه همدان طی ماه‌های آینده شاهد راه‌اندازی قطار همدان ـ. تهران نیز خواهد بود، اتفاق بسیار خوشایندی است، اما قطعاً پرواز هوایی که مزایایی، چون کوتاه شدن مدت زمان سفر را به دنبال دارد، برای همدان و مسافران و گردشگرانی که به همدان خواهند آمد، نیز اهمیت دارد و باید هر دو زیرساخت ریلی و هوایی در کنار هم باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار