کد خبر: ۶۰۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 17 May 2018

در آخرین مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ با تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل اعلام کرد کاربران اپل موزیک به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده‌اند.

اخیراً مدیرعامل اپل مناظره‌ای تلویزیونی داشت که در آن از آمار و ارقام بسیار افتخارآمیزی صحبت کرده است. تیم کوک تأیید کرد کاربران اپل موزیک به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده‌اند و این آمار، مجموع کاربران سرویس پولی و رایگان اپل موزیک را شامل می‌شود. در مقایسه با آمار منتشرشده در ماه آوریل که نشان از ۴۰ میلیون کاربر داشت، اپل پیشرفت مناسبی تجربه می‌کند.

به توجه به رشد اپل به نظر می‌رسد این شرکت در هر ماه ۴ میلیون کاربر سرویس رایگان را به کاربر سرویس پولی تبدیل می‌کند که این رقم بسیار قابل توجه است. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود که در سه سالگی سرویس اپل موزیک، اوایل فصل تعطیلات شاهد ۶۰ میلیون کاربر فعال باشیم.
مقاله‌های مرتبط:

 عملکرد بهتر اپل موزیک از اسپاتیفای در آمار استریم آلبوم‌های اخیر

 اپل موزیک طی چند ماه آینده از اسپاتیفای در آمریکا پیشی می‌گیرد

اسپاتیفای که اصلی‌ترین رقیب اپل به شمار می‌آید، اوایل ماه می‌اعلام کرد به ۷۵ میلیون کاربر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود قبل از فصل تعطیلات به ۹۰ میلیون کاربر برسد. این در حالی خواهد بود که اپل به سه سالگی رسیده و اسپاتیفای ۸ ساله شده است.

اپل سعی دارد در حوزه تولید محتوا نقش پررنگ‌تری داشته باشد و این اولین باری است که تیم کوک در یک مصاحبه تلویزیونی به‌صورت مستقیم به آن اشاره دارد. تیم کوک به بلومبرگ گفت:

 علاقه بسیار زیادی به کسب‌وکار تولید محتوا داریم و به اندازه‎ای که نام تجاری اپل اجازه می‌دهد، در این حوزه فعالیت خواهیم داشت. آماده نیستیم جزئیات بیشتری ارائه دهیم؛ اما به‌صورت جدی به حوزه محتوا نگاه می‌کنیم.

با توجه به اخبار منتشرشده در سال ۲۰۱۹، اولین اقدامات اپل در این زمینه به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. به‌طورقطع می‌توان گفت: بخشی از تلاش‌های اپل در سال جاری مربوط به ورود قدرتمندتر به حوزه ویدیو برای سال آینده خواهد بود. نظر شما چیست؟ آیا اپل می‌تواند نتفلیکس را به چالش بکشد؟ در سال ۲۰۱۷ شاهد گزارش‌هایی از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری اپل در زمینه ویدیو بودیم.
 
این روند، زمانی رنگ و بوی خاص خود را پیدا می‌کند که گزارش‌های فعالیت جدی فیسبوک و یوتیوب جهت فراهم کردن استودیو‌های سنتی برای رقابت سنگین‌تر با نتفلیکس منتشرشده است.
 
مشارکت‌های اخیر اپل در تولید محتوای ویدیویی نشان می‌دهد که این شرکت در فکر ساخت پلتفرمی اختصاصی برای ویدیو است. ساختمانی در کالورسیتی کالیفرنیا توسط اپل خریداری شده که به‌احتمال زیاد مقر تولید محتوای ویدیوی است. فضایی که اپل برای آینده در نظر گرفته است، فضایی بسیار جدی و رقابتی‌تر برای تولیداتی بی‌نظیر در زمینه ویدیو به شمار می‌رود. ورود این شرکت می‌تواند ضمن گسترش و آشنایی بیشتر افراد با سرویس‌های ویدیویی، رقابت بسیار جالبی بین شرکت‌های فناوری شکل می‌دهد.
 
نویسنده: صدرا مخملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار