رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه استان همدان گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان وجود دارد که روستاها، شهر‌ها و سایر مناطق استان می‌توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۶۰۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 16 May 2018
رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه استان همدان گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان وجود دارد که روستاها، شهر‌ها و سایر مناطق استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش  تسنیم، سید اسکندر صیدایی در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان همدان، اظهار داشت: با توجه به شرایطی و تسهیلاتی که امسال برای توسعه روستایی در استان فراهم است، این کارگروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به ضرورت بحث اشتغال و توسعه پایدار در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: باید بستر‌سازی مناسب و راهنمایی‌های لازم از سوی مدیران دستگاه‌ها برای اشتغال و توسعه روستا‌ها انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان تصریح کرد: مطالعات توسعه‌ای کلیه روستا‌های استان همدان در دوره زمانی سه سال، در دستور کار قرار گرفته که در این طرح روستا‌ها از نظر رسیدن به اشتغال و توسعه پایدار مورد مطالعه کارشناسان قرار می‌گیرند.

صیدایی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی سامانه ساترا یاد کرد و گفت: ساترا سامانه‌ای است که توانمندی ذخیره اطلاعات، نقشه، نمودار و ابعاد مختلف را داراست. این سامانه به مدیران اطلاع رسانی شده تا به کمک آن بتوانند بستر را برای توسعه پایدار در روستا‌ها فراهم کنند.

وی به امر مهم ایجاد اشتغال در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد یک شغل در روستا نجات یک خانواده است. ممکن است بسیاری از روستاییان از منابع استانی که می‌تواند جذب روستا‌ها شود بی اطلاع اند بنابراین باید کمک کنیم تا آن‌ها به توسعه برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در خصوص توانمندی‌های سامانه ساترا، ابراز کرد: سامانه ساترا با استفاده از فناوری اطلاعات و نقشه‌ای، می‌تواند از ابعاد مختلف موضوعات متفاوتی را بایکدیگر تلفیق کند.

صیدایی افزود: این سامانه می‌تواند توانمندی‌های استان و یک دستگاه را در قالب صد‌ها لایه مختلف ارائه دهد. این سامانه ظرفیت بسیار بالایی دارد که در فضای ملی تعریف شده، مصوبه دولت دارد و مربوط به یک دستگاه نیست.

وی گفت: دستگاه‌های بزرگی مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، محیط زیست و ... هریک می‌توانند لایه‌های نقشه‌ای خود را به سامانه دهند تا به نقشه‌های ترکیبی تبدیل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار