مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش صادرات سیب زمینی به عراق خبر داد و گفت: مشکل مالیات بر صادرات تجار و بازرگانان حل شود.
کد خبر: ۶۰۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 17 May 2018
مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش صادرات سیب زمینی به عراق خبر داد و گفت: مشکل مالیات بر صادرات تجار و بازرگانان حل شود.

به گزارش فارس، جمال خشوعی در حاشیه جلسه حمایت از کالای ایرانی که در راستای هم اندیشی برای بهبود وضعیت صادرات برگزار شده بود، در همدان اظهار کرد: در این جلسه که با حضور معاون اقتصادی استاندار همدان و سایر مدیران اقتصادی استان همدان برگزار شد، صادرکنندگان مشکلات خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح شده، مشکل حمل کالا‌ها تا داخل عراق توسط ماشین‌های ایرانی است، گفت: صادرکنندگان خواستار این بودند که با رایزنی بتوان این مشکل را حل کرد.

مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش صادرات سیب زمینی به کشور عراق خبر داد و گفت: اظهار مجدد بار‌ها و ابطال اظهارنامه گمرک همدان دیگر مشکلی بود که توسط صادرکنندگان مطرح شد.

وی اختصاصی کردن گمرک همدان برای صادرات سفال را از مهمترین خواسته‌های صادرکنندگان برشمرد و گفت: این آمادگی در گمرک همدان وجود دارد.

خشوعی با بیان اینکه وضع مالیات بر صادرات یکی از مشکلات اساسی صادرکنندگان است، عنوان کرد: تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه که باعث تعطیلی واحد‌های تولیدی پوشاک شده است باید تعیین تکلیف شود.

وی با اعلام اینکه صادرات سیب زمینی به کشور عراق کاهش یافته است، اظهار کردک نباید به راحتی بازار عراق را از دست داد که این امر مستلزم تلاش صادرکنندگان است.

مدیرکل گمرک استان همدان بهره بالای تسهیلات برای تولید را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و گفت: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

وی افزایش تعداد صادرکنندگان، درآمد‌های گمرکی و ارزش کالا‌های صادراتی را از موفقیت‌های گمرک همدان برشمرد و گفت: روند تسهیل امور گمرکی به شدت ادامه داشته و در تلاش هستیم تا به صادرات حداکثری از گمرک همدان دست پیدا کنیم.

خشوعی با اعلام اینکه گمرک ملایر نیز روند رو به رشدی را نسبت به سال‌های قبل در پیش گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های انجام صادرات از گمرک ملایر به شکلی فراهم شده تا صادرکنندگان کشمش و سایر اقلام دیگر حضوری در همدان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد، ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار کرد: گمرک استان تمام تلاش کرده تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالا‌های وارداتی انجام داده است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار