در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان موضوعات مختلفی از رایزنی با فرماندار برای تصویب مصوبات شورا تا اعتراض به تبدیل فضای سبز همدان به تجاری مطرح شد.
کد خبر: ۶۰۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 16 May 2018
در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان موضوعات مختلفی از رایزنی با فرماندار برای تصویب مصوبات شورا تا اعتراض به تبدیل فضای سبز همدان به تجاری مطرح شد.

به گزارش تسنیم ، صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و موارد مهمی، چون اصلاح بخشی از تعرفه عوارض در دفترچه، تعیین و تکلیف وضعیت پارک ملل و شرکت عصر طلایی هگمتانه و ... را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه ابراهیم مولوی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروز دنیای اسلام با جنایات اسرائیل در فلسطین روبه‌رو شده است و همه می‌دانیم که چه تعداد بسیاری از افراد به دست این رژیم اشغالگر به شهادت رسیده و ۲۵۰۰ نفر نیز در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر آسیب دیدند.

وی با اشاره به انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس و محکوم کردن این عمل افزود: اگرچه با شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین برخی کشور‌های اسلامی حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند، اما همه می‌دانیم سردمدار حمایت از این ملت مظلوم جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان درباره موضوع برجام و خروج آمریکا از این قرارداد بین‌المللی نیز گفت: در بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن دشمن همین بس که از دستور سازمان ملل نیز عدول کرده است.

مولوی با اشاره به بازدید‌ها و جلسات اخیر خود در تهران نیز گفت: ما در روز‌های گذشته از مرکز کنترل شهر تهران بازدید کرده و جلساتی را با رییس دفتر سازمان یونسکو در تهران برگزار کردیم.

وی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده در چند روز گذشته همایشی با ۳۴۰ تن از ائمه جماعات به میزبانی شهرداری و با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و آیت‌الله سید رضا فاضلیان برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: در این همایش مقرر گردید ائمه جماعات ۵ دقیقه از وقت خود را به آموزش مسائل شهروندی اختصاص داده و درباره پرداخت عوارض و تبیین این موضوع از جایگاه حق‌الناس برای مردم اقدام کنند.

با رایزنی‌های انجام‌شده، کمتر شاهد رد مصوبات شورا توسط این کمیته انطباق هستیم

وی درباره تعاملات کمیته انطباق و شورای شهر نیز گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام‌شده و گفت‌وگو با فرماندار همدان، کمتر شاهد رد مصوبات شورا توسط این کمیته هستیم.

در ادامه جلسه هنگام بررسی بخشی جامانده از تعرفه عوارض تغییر کاربری در دفترچه شهرداری اگرچه این اصلاحیه رأی موافق شورا را دریافت کرد، اما با مخالفت عسگریان رییس کمیسیون حقوقی شورا روبه‌رو شد.

وی در واکنش به سخنان یک‌نفراز اعضای شورا که تأکید بر قانونی بودن این کار داشت ابراز کرد: مردم بدانند طبق قانون تعرفه عوارض تغییر کاربری حذف شده، اما شهرداری با تغییر نام این کار از مردم پول گرفته و بر سر آن‌ها منت هم می‌گذارد.

نورالله زاده در پاسخ به اظهارات عسگریان درباره غیرقانونی بودن دریافت عوارض تغییر کاربری توسط شهرداری افزود: همه ما میدانیم پشت سر حکم دیوان عدالت اداری برای غیرقانونی کردن اخذ عوارض تفکیک شهرداری چه بوده است.

زمین فضا‌های سبز مردم را به تجاری تبدیل کرده‌اید /سرانه مردم همدان از فضای سبز کمتر ازرقمی است که اعلام می‌شود

رحیمی فر نیز با تأکید بر اینکه دریافت عوارض تغییر کاربری توسط شهرداری کار درستی است عنوان کرد: باوجود اخذ عوارض تفکیک، زمین فضا‌های سبز مردم را به تجاری تبدیل کرده‌اید و امروز سرانه مردم همدان از فضای سبز کمتر ازرقمی است که اعلام می‌کنیم.

افتتاح نمادین تمامی پروژه‌های شهرداری همدان همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)

شهردار همدان نیز با حضور در این جلسه و تشریح اقدامات خود بیان کرد: افتتاح نمادین تمامی پروژه‌های شهرداری همدان همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ابراز کرد: علاوه بر منطقه چمران، مشکل آب‌های سطحی میدان رسالت نیز مرتفع شد.

صوفی با اعلام اینکه طرح مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی کلید خورده است گفت: همان‌طور که میدانید جایزه اخلاق در علم که به نام ابن‌سینا مزین شده است هرساله در پاریس اهدا شده و فرد برگزیده نیز با حضور در ایران در مراسم ویژه‌ای در تهران شرکت می‌کند.

افتتاح دفتر محلی یونسکو در همدان

وی افزود: در دیدار با رییس مرکز یونسکو در ایران مقرر شد مراسم تهران در شهر همدان برگزار شده و دفتر محله‌ای این سازمان در همدان نیز افتتاح شود.

در ادامه این جلسه هنگام درخواست شهرداری برای موافقت شورا با آغاز به کار شرکت طلایی عصر هگمتانه برای ساخت پارک ملل به دلیل برخی ابهامات موجود در این قرارداد کار به مشاجره لفظی اعضا کشید.

بادامی نجات، کاوسی و عسگریان معتقد بودند این شرکت باید مطابق آنچه در سال ۹۳ و برابر با هزینه اخذ پروانه از شهرداری تعهد کرده است عمل کند در غیر این صورت باید مطابق هزینه اخذ پروانه و لیست خدمات در ۹۷ اقدام کند.

به گزارش تسنیم در این جلسه اکبر کاوسی امید درباره برجام و لزوم عبرت گیری از این واقعه تأکید کرده و حسین قره‌باغی نیز بر لزوم تحرک و جابه‌جایی نیرو‌ها در شهرداری برای جلوگیری از بروز مفاسد به شهردار همدان تذکر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار