یک نویسنده مطرح با بیان اینکه دکتر معصومی همدانی در دوران دانشجویی یک ویراستار کم‌نظیر بود، گفت: در ویرایش برخی کتاب‌ها موجب زنده شدن آثار شده است و شاگردانی را نیز در این عرصه تربیت کرده است.
کد خبر: ۶۰۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 16 May 2018
یک نویسنده مطرح با بیان اینکه دکتر معصومی همدانی در دوران دانشجویی یک ویراستار کم‌نظیر بود، گفت: در ویرایش برخی کتاب‌ها موجب زنده شدن آثار شده است و شاگردانی را نیز در این عرصه تربیت کرده است.

به گزارش  فارس، علیرضا ذکاوتی قراگوزلو  در آیین پاسداشت دکتر حسین معصومی همدانی اظهار کرد: یک نفر در درجه اول محصول خانواده و در درجه دوم محصول شهر خود و درجه سوم محصول کشورش است.

وی با بیان اینکه دکتر حسین معصومی همدانی از پدر و مادری بی‌نظیر متولد شده است، گفت: مرحوم آیت‌الله معصومی همدانی عالم ربانی، کامل و فرشته‌ای بود که نقطه تاریکی در زندگی‌اش نبود.

این نویسنده برجسته با بیان اینکه محیط همدان به لحاظ کیفیت در آن زمان و حدود ۷۰ سال پیش محیط فرهنگی‌تری از امروز بود، افزود: در آن زمان حدود ۶ کتابخانه فعال در همدان وجود داشت و اکثر مردم کتابخوان بودند.

وی اضافه کرد: دکتر حسین معصومی در چنین فضایی زندگی کرد و دوران دبستان و دبیرستان خود را نیز در چنین فضای فرهنگی طی کرد، در نهایت در رشته متالوژی درس خواند، اما همیشه نظر به فرهنگ ملی، اسلامی و محلی همدان نیز داشت.

ذکاوتی قراگوزلو با بیان اینکه کمتر کتاب قابل توجهی از کتاب‌های قدیم یا جدید بود که ایشان نخوانده باشد، قوه نقد و تحلیل ایشان را بسیار قوی عنوان کرد و گفت: دکتر معصومی همدانی مراتب درسی خود را تا فرانسه طی کرد و دکترا گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه یک فرد در درجه اول با اخلاق خود شناخته می‌شود و مراتب علمی باید همراه با اخلاق درست باشد تا شخصیت فرد منحصر شود، شخصیت دکتر حسین معصومی همدانی را جامع دانست و گفت: این دانشمند بزرگ دوستدار علم است و شاگردپروری ایشان زبانزد است.

این نویسنده مطرح با بیان اینکه دکتر معصومی همدانی در دوران دانشجویی یک ویراستار کم‌نظیر بود، اضافه کرد: در ویرایش برخی کتاب‌ها موجب زنده شدن آثار شده است و شاگردانی را نیز در این عرصه تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم پدر این بزرگوار نیز رسالاتی داشته است، گفت: ایشان و پدر بزرگوارشان معتقد بودند پرورش انسان و تربیت شاگرد اثر طولانی و تاریخی بیشتری نسبت به نگارش کتاب دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار