مدیر فرودگاه همدان با اشاره به جابجایی ۶ هزار مسافر از ابتدای سال تاکنون در سه مسیر پروازی گفت: پرواز حج تمتع نیز مانند سال گذشته از این فرودگاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 14 May 2018

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به جابجایی ۶ هزار مسافر از ابتدای سال تاکنون در سه مسیر پروازی گفت: پرواز حج تمتع نیز مانند سال گذشته از این فرودگاه انجام می‌شود.

به گزارش  تسنیم، سهراب کلوندی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۱۰۸ مسافر در قالب ۹۴ پرواز از این فرودگاه جابجا شده که این افراد در مسیر‌های پروازی همدان ـ. تهران، همدان ـ. کیش و همدان ـ. مشهد حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پرواز‌های انجام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: پرواز همدان ـ. تهران نیز از ۱۸ فروردین آغاز شده که تاکنون ۹۵۸ نفر در قالب ۴۸ پرواز از همدان به تهران و برعکس جابجا شده‌اند.

کلوندی با بیان اینکه استقبال زیادی از این پرواز نشده، گفت: قرار بود پرواز‌ها با دست‌کم ۵۰ درصد ظرفیت انجام شود، اما پس از گذشت یک ماه تنها ۳۳ درصد ظرفیت پر شده و جوابگوی هزینه‌ها نیست.

وی اعلام کرد: روز‌های نخست تعداد مسافران کم بود و اکنون باوجود تأکید استاندار به مدیران برای سفر به تهران و انجام مأموریت‌های اداری با استفاده از مسیر هوایی به طور متوسط هر پرواز ۲۰ مسافر دارد درحالی‌که ظرفیت هر پرواز ۶۰ نفر است.

بی‌توجهی به ظرفیت فرودگاه در جشنواره ملی پویانمایی

مدیر فرودگاه همدان مطرح کرد: برای رونق دادن به پرواز همدان-تهران با ۵۰ آژانس مسافرتی استان جلسه برگزار شده، اما همکاری خوبی نداشته و روزی یک مسافر نیز جذب نمی‌کنند.

‌کلوندی با اشاره به نارضایتی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی از این موضوع گفت: استاندار قول داده که در مدت دو ماه ظرفیت موردنظر تکمیل می‌شود که کمتر از یک ماه باقی مانده و با توجه به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، امکان کاهش تعداد مسافران نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ وجود این مسیر پروازی نیاز است و باید تلاش کرد که باقی مانده و لغو نشود و انتظار می‌رفت نیمی از مسافران جشنواره ملی پویانمایی به جای قطار گردشگری با هواپیما به همدان می‌آمدند.

کلوندی اعلام کرد: البته تبلیغات برای معرفی پرواز همدان به تهران تا چند روز پیش ضعیف بود، زیرا اعتبار کافی نداشتیم، اما صدا و سیما پخش تیزر تبلیغی را آغاز کرده و بنر‌هایی نیز در سطح شهر نصب شده است.

۴۲۰۰ زائر از فرودگاه همدان به حج اعزام می‌شوند

مدیر فرودگاه همدان در مورد پرواز همدان-نجف نیز گفت: مشکلی برای برقراری این پرواز نداریم و هر زمان که حج و زیارت بتواند ظرفیت موردنظر را تکمیل کند، امکان پرواز هست، زیرا پیش از این پرواز حج تمتع از این فرودگاه انجام شده است.

کلوندی بیان کرد: آخرین بار مدیر حج و زیارت استان اعلام کرد که که زائر کافی برای سفر هوایی به عتبات عالیات کم است و نمی‌توان به طور مرتب پرواز داشت.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ زائر استان همدان و کردستان به طور رفت و برگشت از فرودگاه همدان به حج تمتع اعزام شدند و امسال هم این رقم با افزایش ۲۰ درصدی به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

کلوندی در مورد طرح‌های عمرانی فرودگاه همدان نیز اعلام کرد: برای ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۴۵ درصد پیشرفت دارد و با صرف ۱۵ میلیارد تومان دیگر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هزینه انجام کار‌های عمرانی در فرودگاه از منابع داخلی تأمین شده و رقمی از استان نگرفته‌ایم، مطرح کرد: ساخت سر در فرودگاه با ۳۰۰ میلیون تومان و محوطه‌سازی با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار