رئیس اورژانس هوایی کشور با بیان اینکه هفت درصد درآمد ناخالص ملی کشور تنها در حوادث ترافیکی و تصادفات از دست می‌رود گفت: از سه میلیون و ۳۰۰ هزار ماموریت انجام شده توسط سازمان اورژانس در سال گذشته، ۷۰۰ هزار مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.
کد خبر: ۶۰۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 14 May 2018
 رئیس اورژانس هوایی کشور با بیان اینکه هفت درصد درآمد ناخالص ملی کشور تنها در حوادث ترافیکی و تصادفات از دست می‌رود گفت: از سه میلیون و ۳۰۰ هزار ماموریت انجام شده توسط سازمان اورژانس در سال گذشته، ۷۰۰ هزار مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

به گزارش ایرنا، محمد سرور در سومین نشست هم‌اندیشی مسئولان پایگاه‌های اورژانس کشور در همدان بیان کرد: هزینه‌های ناشی از این تعداد حوادث ترافیکی برای کشور کمرشکن است بنابراین باید این هزینه را با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه کاهش داد.

رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: کشور‌های در حال توسعه از جمله ایران با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و هشت برابر سریعتر از آمریکا تکنولوژی وارد زندگی ایرانیان می‌شود.

سرور اضافه کرد: علت بالا بودن سرعت ورود تکنولوژی به داخل زندگی مردم ایران نسبت به دیگر کشور‌های توسعه یافته، اشباع شدن آن کشور‌ها از تکنولوژی است.

وی گفت: با این وجود فرهنگ و نحوه استفاده از امکانات با میزان سرعت ورود توسعه به کشور مطابقت ندارد بنابراین شاهد حوادثی در این زمینه هستیم.

رئیس اورژانس هوایی کشور اظهار کرد: آموزش مردم برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین و آموزش حرفه‌ای پرسنل فنی به عنوان متولیان کنترل ترافیک و پاسخ به حوادث باید در اولویت قرار گیرد.

سرور با بیان اینکه با توجه به افزایش سرعت و قدرت خودرو‌ها باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی، همسو و متوازن با سرعت ورود آن به کشور افزایش یابد گفت: مهندسی خودرو و راه نیز باید به گونه‌ای باشد که خطای انسانی را کاهش داده و به صفر برساند.

رئیس اورژانس هوایی کشور توضیح داد: خودرو‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که در صورت خواب آلودگی راننده به صورت هوشمند و اتوماتیک متوقف شوند تا شاهد واژگونی خودرو نباشیم.

سرور ادامه داد: در حال حاضر سیستم هوشمند اجتناب از برخورد بر روی خودرو‌ها نصب می‌شود که با بهره گیری از این تکنولوژی، برخورد جلو به عقب خودرو متوقف شده در حال پیوستن به تاریخ است.

وی بیان کرد: همچنین مهندسی راه باید موجب بالا رفتن ایمنی راه‌ها برای کاربران از جاده‌ها شود بنابراین باید در حوزه ایمن سازی راه‌ها نیز سرمایه گذاری کرد

رئیس اورژانس هوایی کشور افزود: اعمال قانون نیز باید محکم و قوی باشد تا رانندگان بدانند که در هر نقطه از جاده رفتار پرخطر انجام دهند رصد و جریمه می‌شوند.

سرور اضافه کرد: پس از عملی کردن مولفه‌های یاد شده در نهایت باید اورژانس توانمند و خوب برای رسیدگی به حوادث ترافیکی پیش بینی کرد.

وی گفت: وزارت بهداشت در اورژانس پیش بیمارستانی توسعه چشمگیری داشته و از خدمات و تکنولوژی‌های نوین استفاده کرده است.

رئیس اورژانس هوایی کشور ادامه داد: متخصص طب اورژانس در بیشتر بیمارستان‌های کشور مستقر هستند و در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی شمار زیادی از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در رشته‌های پیش بیمارستانی تربیت شدند.

سرور بیان کرد: سازمان اورژانس با ۱۴ هزار نیرو آماده ارائه خدمات به شهروندان در اقصی نقاط کشور است با این وجود رویکرد باید پیشگیری از حوادث باشد.

سومین نشست هم‌اندیشی مسئولان پایگاه‌های اورژانس کشور به میزبانی همدان از روز شنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار