مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۳۵ درصد مصرف برق سال گذشته در بخش کشاورزی بوده است، و بیشترین مصرف عمدتا ًدر این بخش است.
کد خبر: ۶۰۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 14 May 2018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 35 درصد مصرف برق سال گذشته در بخش کشاورزی بوده است، و بیشترین مصرف عمدتا ًدر این بخش است.

به گزارش تابناک همدان، محمد مهدی شهیدی در جمع خبر نگاران با اشاره به توافق نامه منعقد شده با کشاورزان، افزود: در سال گذشته براساس توافق‌نامه ‌100 مگاواتی که با کشاورزان منعقد کردیم یک میلیارد و 100 میلیون تومان سود عاید کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته استان همدان در گروه 3 رتبه دوم کشوری را در زمینه صرفه‌جویی داشته، افزود: براساس برنامه شرکت توانیر 692 مگاوات سهمیه برای استان درنظر گرفته شده بود اما در عمل این عدد بدون اعمال خاموشی و فقط با مدیریت مصرف به 663 مگاوات رسید.

شهیدی با اشاره به رشد 7.7 درصدی مصرف برق در سال گذشته، تصریح کرد: تعداد مشترکین برق نیز در سال گذشته با 3 درصد افزایش به 34 میلیون مشترک رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: سال گذشته خاموشی‌ها در استان همدان نسبت به سال ۹۵ عددی معادل ۷ درصد کاهش یافت.

شهیدی با بیان اینکه صنعت برق طی سال گذشته در استان سال خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص ها این نکته را مورد تایید قرار می دهند، گفت: سال ۹۶ سالی سرشار از برکت بود اما طبق پیش‌بینی‌ها امسال؛ سالی سخت و استثنایی در صنعت آب و برق خواهد بود چرا که با بحران کمبود آب مواجه هستیم.

شهیدی با اشاره به افزایش سه نیروگاه در سال گذشته، افزود: دو نیروگاه در شهرستان بهار و یک نیروگاه در شهرستان اسدآباد وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه در تامین برق متقاضیان شهری مشکل خاصی نداریم، گفت: تلفات برق با اصلاح شبکه‌ در روستاها و شهرها کاهش یافته است. 

شهیدی با بیان اینکه سه نیروگاه خورشیدی تا پایان سال وارد مدار می‌شود، گفت: دو نیروگاه هفت مگاواتی و سه مگاواتی در دست اقدام است.

وی با اشاره به فعالیت دوره پیک مصرف کشور نیز خاطرنشان کرد:‌ دوره پیک مصرف برق 15 خردادماه تا 15 شهریور را شامل می‌شود که دو ساعت پیک نیز در طول 90 روز وجود دارد و در مجموع 180 ساعت تعیین‌کننده برای کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در این 180 ساعت 20 هزار مگاوات به مصرف برق کشوراضافه می‌شود، گفت: در غیر ایام پیک مثلاً زمستان 33 هزار مگاوات مصرف وجود دارد اما در پیک تابستان به 55 هزار مگاوات مصرف می‌رسد که این افزایش به خاطر عوامل مختلف است.

شهیدی با اشاره به اینکه درجه حرارت مهمترین فاکتور تعیین کننده در مصرف برق به شمار می‌آید، بیان کرد: امسال یکی از استثنایی‌ترین سا‌لها برای وزارت نیرو است و متاسفانه از آنجا که با کمبود بارش مواجه شده‌ایم و 36 درصد مخازن سدها نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است، احتمالاً مشکلاتی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه در مدیریت مصرف برق موضوع کاهش آلاینده، محیط زیست، صرفه‌جویی و سرمایه گذاری در پست‌ها حائز اهمیت است، افزود:‌ همدان جزو استان‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری نیروهای خورشیدی به شمار می‌آید و از سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

شهیدی با اشاره به ارایه خدمات بیشتر به روستاها گفت: روستاهایی که مطالبات کم داشته و خوش‌حساب باشند، خدمات بیشتری ارائه خواهیم داد.

شهیدی با بیان اینکه تلفات انرژی از شاخص های اقتصاد مقاومتی و مورد پیگیری شرکت توانیر است، افزود: تلفات انرژی در بخش فنی با اصلاح شبکه ها کاهش می یابد و در بخش غیر فنی برق های غیر مجاز و لوازم منزل هستند که در سال های اخیر تلفات انرژی روند کاهشی مطلوبی داشته است.

لازم به ذکر است؛ 17 هزار مشترک جدید در سال 96 به تعداد مشترکان شرکت توزیع برق استان همدان افزوده شد و مجموع مشترکان این شرکت تا پایان سال 96 به 722 هزار و 140 مشترک رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار