حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون نظام صنفی رسانه‌ها در دست اقدام است، به زودی لایحه جامع نظام رسانه به مجلس ارائه خواهد شد که تصویب این لایحه گامی موثر برای حمایت از حقوق رسانه‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 03 May 2018
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنرشهرستان ملایر اظهار داشت: هنر وقتی ماندگار می‌شود که همراه با معنویت بوده و رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: وی عنوان کرد: قانون نظام صنفی رسانه‌ها در دست اقدام است، به زودی لایحه جامع نظام رسانه به مجلس ارائه خواهد شد که تصویب این لایحه گامی موثر برای حمایت از حقوق رسانه‌ها خواهد بود.

آزادیخواه تصریح کرد: دربرنامه ششم توسعه بیمه هنرمندان تبدیل به قانون شده است، دراین راستا طبق قانون دولت موظف به بیمه کردن هنرمندان است.

وی افزود: هنر باید به سمت و سوی درآمدزایی برای هنرمندان حرکت کند و هنرمندان ما باید ازهنر خود ایجاد اشتغال کرده و اقتصاد هنر باید در شهرستان ملایر پویا کنند.

وی با اشاره به تعامل مسولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مسولان این حوزه باید توجه بیشتری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند واز ظرفیت و پتانسیل این کانون‌ها استفاده کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامیادامه داد:: ادارات شهرستان ملایر باید چاپ بنر‌ها و امور چاپی خود را در چاپخانه‌های ملایر انجام دهند تا کمک و حمایت بیشتری از چاپخانه‌ها شود.

آزادیخواه خبر داد: در آینده نزدیک معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملایر سفر خواهد کرد، باید همه ظرفیت‌های هنری ملایر در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، از مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خواست این جلسات به صورت مستمر برگزار شده و مطالبات هنرمندان نیز مورد توجه قرار گیرد.

ملایر قطب فرهنگ و هنر استان است/فعالیت ۱۱۰ رسانه و پایگاه خبری در استان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان با اشاره به نامگذاری سالانه برنامه‌های فرهنگی استان همدان اشاره کرد وگفت: امسال به نام سال «عین‌القضات همدانی» نامگذاری شده است.

فاضل عبادی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا چهار سال گذشته تنها از ۳۰ نفر از مفاخر استان تجلیل شده بود که طی چهار سال اخیر این رقم به ۵۴ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد:تلاش شده تا برنامه‌ها از مرکز استان تمرکززدایی شده و در همه شهرستان‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها اجرا شود.

عبادی افزود: ۱۱۰ رسانه و پایگاه خبری در سطح استان فعالیت دارند و در زمینه کتابخوانی نیز استان همدان جزء ۱۰ استان برتر کشور است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ملایر قطب فرهنگ و هنر استان همدان است در صورت ارائه مکان از سوی اداره ارشاد ملایر احداث یک پلاتو برای تمرین تئاتر هنرمندان ملایر تجهیزات و امکانات لازم را تا پایان خرداد ماه از استان تامین خواهیم کرد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر نیز گفت: این شهر فاقد یک مکان مناسب برای ایجاد یک نمایشگاه هنری و گالری دائمی است.

غلامرضا جمالی‌زاده اظهار کرد: در ملایر هفت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، پنج انجمن ادبی، هفت انتشاراتی، ۶ نشریه و پایگاه خبری، ۷۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد،۲۵ چاپخانه، ۱۲ کانون آگهی و تبلیغات، پنج مؤسسه فرهنگی و هنری و ۱۲ آموزشگاه هنری آزاد در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

وی افزود: بعد مسافتی برای هنرمندان به مکان اداره، کمبود اعتبارات فرهنگی و جاری تخصیص یافته به ملایر با توجه به ظرفیت‌های هنری ملایر از جمله مشکلات است که نیاز است نمایندگان ملایر و مسوولان استان توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

جمالی زاده در ادامه گفت:اجرای ۴۵ نمایش صحنه‌ای و خیابانی، برگزاری ۶ مورد جنگ شادی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری سه مورد همایش و جشنواره استانی در ملایر و برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنری از افتخارات حوزه فرهنگ و هنر ملایر در سال گذشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار