رییس شورای شهر همدان به مناسبت سالروز تأسیس شورا‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شهردار جدید همدان فردی جوان و بومی و باپشتکار است و با اقداماتی مانند بازگشایی خیابان‌های طالقانی، سعیدیه و اعتمادیه شرقی و زیباسازی شهر رضایتمندی نسبی در شهر حاصل‌شده است و از همه می‌خواهیم چوب لای چرخ شهردار نگذارند و اجازه دهند کار پیش برود.
کد خبر: ۵۹۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 02 May 2018
رییس شورای شهر همدان به مناسبت سالروز تأسیس شورا‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شهردار جدید همدان فردی جوان و بومی و باپشتکار است و با اقداماتی مانند بازگشایی خیابان‌های طالقانی، سعیدیه و اعتمادیه شرقی و زیباسازی شهر رضایتمندی نسبی در شهر حاصل‌شده است و از همه می‌خواهیم چوب لای چرخ شهردار نگذارند و اجازه دهند کار پیش برود.

به گزارش تابناک همدان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با ایجاد گستره سوم شهر همدان نزدیک به ۶۰۰ هکتار از اراضی به محدوده شهری اضافه می‌شود و به شهرداری ازلحاظ مالی کمک می‌کند.

ابراهیم مولوی درباره ایجاد رینگ سوم شهر همدان، افزود: اگر این گسترۀ صوتی احداث شود ۸۰ درصد شدآمد شهر که به زیرساخت‌های شهری آسیب می‌رساند، به این نقطه منتقل خواهد شد و ۶۰۰ هکتار از اراضی متعلق به شهرداری، به محدوده شهری اضافه می‌شود و به شهرداری ازلحاظ مالی کم می‌کند.

وی درباره پروژه پردیس سینمایی شهر همدان، اظهار کرد: در سفر دولت نهم شهرداری همدان ۱۷ -۱۸ هزار متر زمین را واگذار کرده و در اختیار مجموعه‌ای قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار مکلف می‌شود ظرف مدت ۳ سال پروانه ساختمانی اخذ کرده و به اتمام برسد، اما تاکنون هیچ‌کدام از این موارد اجرایی نشده و اداره ارشاد مخالف اجرای این پروژه است و مطرح کرده که سرمایه‌گذار و کنده‌کار نیستند.

مولوی بابیان اینکه این طرح شامل یک پردیس سینمایی، یک سینما و صد‌ها مغازه است که مشخص نیست مرکز تجاری است یا پردیس سینمایی، افزود: قرار نیست از چاله درآمده و به چاه بیفتیم؛ مدیریت شهری تلاش می‌کند میدان بار را از این منطقه جابجا کند و به یک فضای زیبای شهری تبدیل شود و با این شرایط که وجود دارد و مخالفت ارشاد به‌طورقطع این کار به نتیجه نخواهد رسید.

وی در خصوص کلان‌شهر شدن و الحاق ۴ روستا به شهر همدان، گفت: حریم شهر همدان ۳۲ روستا دارد که این روستا‌ها باید تعیین تکلیف شوند؛ اگر قرار است صرف داشتن جمعیت یک میلیونی کلان‌شهر شویم، جمعیت روستایی را در شهر همدان تلنبار کنیم و کیفیت این شهر را از شهری به روستایی تغییر دهیم، آسیب جدی را در پی خواهد داشت.

مولوی درباره پروژه پردیس سینمایی شهر همدان اظهار کرد: در سفر دولت نهم شهرداری همدان ۱۷ -۱۸ هزار متر زمین را واگذار کرده و در اختیار مجموعه‌ای قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار مکلف می‌شود ظرف مدت ۳ سال پروانه ساختمانی اخذ کرده و به اتمام برسد، اما تاکنون هیچ‌کدام از این موارد اجرایی نشده و اداره ارشاد مخالف اجرای این پروژه است و مطرح کرده که سرمایه‌گذار و کننده کار نیستند.

وی بابیان اینکه این طرح شامل یک پردیس سینمایی، یک سینما و صد‌ها مغازه است که مشخص نیست مرکز تجاری است یا پردیس سینمایی، افزود: قرار نیست از چاله درآمده و به چاه بیفتیم؛ مدیریت شهری تلاش می‌کند میدان بار را از این منطقه جابجا کند و به یک فضای زیبای شهری تبدیل شود و با این شرایط که وجود دارد و مخالفت ارشاد به‌طورقطع این کار به نتیجه نخواهد رسید.

رییس گروه بودجه شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: همان‌طور که می‌دانید شهرداری‌ها یک نهاد غیردولتی هستند و درآمد شهرداری‌ها از محل اخذ عوارض از مردم گرفته می‌شود و مدیریت شهری در سال ۹۵ با جیب خالی همه پروژه‌ها را پیش برد و این‌یک ریسک برای مدیریت شهری بود.
 
حسین قرا باغی افزود: ما اعتقادداریم شهری که صنعت ندارد و درآمد کمی دارد طبق قانون نباید یک ریال خارج از شهر هزینه شود. 

وی در ادامه با اشاره به رویداد ۲۰۱۸ نیز گفت: شورای شهر و شهرداری فقط کمیته تبلیغات را به عهده‌دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار