مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی برای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با همان طرح تکاپو اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۹۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 30 April 2018

اصغر نوراله زاده در جمع نمازگزاران گرگانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی، دولت نیز این استراتژی را اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و تلاش دارد این شعار را به عمل تبدیل کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش تولید و رفع مشکلات، حمایت از واحد‌های تولیدی است و دولت در این راستا و برای صیانت از وضع موجود و حمایت از کارگران، امسال ۲۴ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور اختصاص داده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: طرح دیگری که دولت در این راستا در دستور کار دارد، طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با همان طرح تکاپو است که دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی برای این طرح اختصاص داده است.

نوراله زاده گفت: طرح تکاپو با هدف ایجاد اشتغال بیشتر در کشور اجرا می‌شود و نیاز است که سالانه در کشور ۸۰۰ تا یک میلیون شغل ایجاد شود و سال گذشته با همه تلاش‌هایی که شد تنها ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که باز هم ۳۰۰ هزار شغل کمبود داشتیم.

وی اظهار کرد: برای تحقق این امر باید همه ما پای کار بیاییم و اهمیت ایجاد شغل و حمایت از تولید در حال حاضر از زمان جنگ نیز با اهمیت‌تر بوده و باید همه برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه پای کار باشند.

نوراله زاده اظهار داشت: دولت همچنین طرح حمایت از مشاغل خانگی را طرح کرده و در بودجه سال گذشته و امسال نیز این موضوع را دیده و ۴ هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص داده است.

نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه سفر به استان گلستان با سید مناف هاشمی، استاندار گلستان دیدار کرد.

نوراله زاده در این دیدار با تاکید بر حمایت صندوق از سرمایه گذاری‌های کوچک و خرد، اظهار کرد: این صندوق تلاش دارد برای جلوگیری از اتلاف وقت و بهره وری هر چه بیشتر تشکیل پرونده‌های پرداخت تسهیلات روستایی حتی المقدور در محل روستا صورت گیرد.

وی گفت: یکی از طرح‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال، طرح توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی است که دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته تا در روستا‌ها به اقتصاد مردم و خانوار‌های روستایی کمک کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: مطالعه انواع مدل‌های توسعه روستایی میتواند مدل‌های مناسب را در کشور ارائه و اشاعه دهد.
 
نوراله زاده؛ اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکاپو
دکتر هاشمی، استاندار گلستان نیز بر حمایت از سرمایه گذاری‌های کوچک در استان در جهت رونق کسب و کار تاکید کرد.

هاشمی اظهار داشت: گلستان دارای قریب به ۱۰۰۰ روستاست که می‌توانند نقشی بسزا در توسعه استان داشته باشند و تسهیلات خرد صندوق کارآفرینی امید در این راستا راه گشا خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی یادآور شد: ارائه تسهیلات بازسازی و بهسازی منازل و ابنیه روستایی می‌تواند موجب استحکام بخشی به روستا‌ها و پیشگیری از حوادث آینده شود.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به حضور صندوق در عرصه‌های مختلف، خاطر نشان کرد: تسهیلات روستایی و تجهیز ناوگان شهری می‌تواند با حمایت صندوق کارآفرینی امید زمینه رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار