پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سردار شهید همدانی در ۲۷ آبان ۹۴ با حضور راهور انتظامی ناجا سردار مهری و نیکبخت استاندار همدان و دیگر مسئولین استانی و شهری به زمین زده شد در آن مقطع پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که این پروژه بعد از سه سال به بهره‌برداری برسد این در حالی است که در بعد از گذشت ۳ سال فقط توانسته ۵۰ درصد پیش رفت فیزیکی داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 30 April 2018

پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سردار شهید همدانی در ۲۷ آبان ۹۴ با حضور راهور انتظامی ناجا سردار مهری و نیکبخت استاندار همدان و دیگر مسئولین استانی و شهری به زمین زده شد در آن مقطع پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که این پروژه بعد از سه سال به بهره‌برداری برسد این در حالی است که در بعد از گذشت ۳ سال فقط توانسته ۵۰ درصد پیش رفت فیزیکی داشته باشد که با توجه به نقش استراتژیکی این تقاطع در ترافیک پیگیر ماجرا و اقدامات انجام شده از شهردار همدان شدیم. 

به گزارش تابناک همدان؛ عباس صوفی دلیل حرکت کند ساخت این پروژه را عدم تامین نقدینگی در دوره قبل شهرداری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این مشکل تا حدودی برطرف شده و به روند اجرایی این تقاطع سرعت بخشیده ایم.

وی خاطر نشان ساخت: اعتقاد ما بر این است که پل سردار همدانی پل محور ترافیکی غرب کشور است و سرعت اجرای آن جز اولویت‌های شهرداری محسوب می شود لازم است مدیران دولتی باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این پروژه داشته باشند.
 
صوفی یاد آور شد: خوشبختانه استاندار نظر مساعدی نسبت به تامین اعتبار این پروژه داشته و قول‌هایی نیز در این مورد داده که امیدواریم به زودی محقق شود که عقب افتادگی این پروژه هر چه سریعتر جبران شود.

همچنین رحیمی فر، رییس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان درباره این پروژه گفت: پل سردار همدانی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر پیمانکار این پروژه ۹ میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد.

وی با اشاره به مبلغ پرداختی شهرداری به پیمانکار پروژه، افزود: پیمانکار تا کنون ۲۲ میلیارد تومان کار انجام داده که از این میزان ۱۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و تهاتری پرداخت شده است.

رحیمی فر با اشاره به مشکلات موجود در روند اجرای این پروژه تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در روند اجرای این تقاطع مشکل نقدینگی است.
 
تقاطع غیر هم‌سطح سردار شهید همدانی درگیر و دار نقدینگی‌ها / پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه
 
وی همچنین از اختصاص بودجه‌ای مناسب در قالب ماده ۲۳ از طرف استانداری همدان به این پروژه خبر داد و افزود: استاندار کوشا و محبوب همدان در زمان کلنگ زنی این پروژه قول مساعدت در این پروژه را دادند و خواهشی که از ایشان داریم این است که نسبت به این امر توجه مضاعفی داشته باشند.

رحیمی فر با اشاره به اینکه دو رویداد مهم فرا ملی ۲۰۱۸ را پیش رو داریم، افزود: امیدواریم همچون سابق استاندار محترم همدان دست شهرداری را در امر تسریع بخشیدن به روند این پروژه بگیرند و این گره ترافیکی هر چه زودتر چهره و نمود بهتری در شهر پیدا کند.

وی خاطر نشان ساخت: یکی از موانع در ایجاد وتسریع بخشیدن در اجرای پل‌ها در همدان، بحث عدم اجرای کنار گذر‌های شرقی و غربی شهراست که عدم توجه و در اولویت قرار ندادن آن در سال‌های قبل توسط متولیان امر، باعث شده هزینه‌های هنگفتی به طور غیر مستقیم به دوش خدمات شهری گذاشته شود.

رحیمی فر یاد آور شد: اجرای کنارگذر‌های شرقی و غربی شهراز سال‌های پیش در اولویت بوده و تا کنون نیزاجرای آن تمام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار