نوراله زاده با اشاره حکمرانی هوشمند، شهر هوشمند و زندگی هوشمند را یک ادبیات جدید دانست و افزود: در آینده این تکنولوژی‌ها روی مدل حکمرانی حکومت‌ها تاثیر خواهد گذاشت و شهر‌ها به سمت هوشمند سازی می‌روند و به راحتی تولید در سطح بین المللی در جا‌هایی شکل می‌گیرد که نه الزاماً شهرک صنعتی و نه کارگاه است.
کد خبر: ۵۹۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 28 April 2018
همایش مدیران ستادی و استانی صندوق کارآفرینی امیدبا موضوع بررسی راهکار‌های حمایت از کالای ایرانی باحضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونین و مدیران ستادی و استانی صندوق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ابتدای این مراسم ضمن تبریک سال نو و ماه پر خیر و برکت رجب با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، صندوق کارآفرینی امید را یکی از پیشتازان در عرصه حمایت از تولید و علی الخصوص تولید کالای ایرانی در مقیاس خرد و کوچک و حتی در بعضی موارد -حمایت از شبکه توزیع برند‌های داخلی- در مقیاس‌های بزرگ دانست.

نوراله زاده اظهار داشت: این حاکی از این مطلب است که سیاست‌های صندوق همواره چه در سال‌های گذشته تحت عنوان اقتصاد مقاومتی و چه در حال حاضر در راستای حمایت از تولید داخلی بوده است.

وی مردم را بخش بزرگی از مخاطبان اصلی تحقق این شعار دانست و افزود: مردم باید با خرید کالای ایرانی برای ساختن آینده فرزندان خودشان و نسل‌های بعدی از این سیاست حمایت کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق تا بحال یک سازمان پیشرو در بحث حمایت از تولید داخلی بوده است و امیدواریم امسال بتوانیم مدل‌های جدیدی در این حوزه طراحی و پیاده سازی کنیم.

نوراله زاده پرداخت تسهیلات حمایت از روستائیان و عشایر را ناشی از پیشتازی صندوق در این عرصه عنوان کرد و دستورالعمل‌های ابلاغی آن را نیز مبتنی بر دستورالعمل‌های صندوق با نگاه منبع گرایی و بازارگرایی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی دانست.

وی از تمامی مدیران خواست تا به بهترین نحو در اجرای این قانون تلاش نمایند و همچنان وجه تمایز صندوق را که به گفته تمامی استانداران و مسئولین محلی با سایر نهاد‌ها به خوبی مشهود است، حفظ کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه تعیین ساختار و ماهیت حقوقی صندوق بعد از ۲۵ سال و تصویب اساسنامه صندوق را از جمله اقدامات مثبت در سال گذشته عنوان کرد.

نوراله زاده در ادامه با تاکید بر ضرورت یاد گیرنده بودن سازمان‌های پیشرو به تشریح فرآیند انقلاب صنعتی چهارم و الزامات سیاست گذاری کارآفرینی در این دوره پرداخت.

وی افزود: ما تاکنون سه انقلاب صنعتی را پشت سرنهاده ایم و آنچه در دهه اخیر پیش آمده انقلاب صنعتی چهارم است. در انقلاب صنعتی چهارم که بیشتر پایه آن بر اساس تولید مجازی شکل گرفت، تولید بدون کارخانه در فضای وب مطرح می‌گردد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه با اشاره به فناوری‌های تاثیرگذار در این حوزه، بحث شبکه سازی اشیا، اینترنت اشیا، ارتباط اشیا با یکدیگر، BigData و فناوری‌های محاسبات عظیم، هوش مصنوعی، چاپ سه بعدی، پول مجازی، فین تک‌ها و... را از جمله این فناوری‌ها دانست.

نوراله زاده همچنین برضرورت توجه بیشتر سازمان‌های آموزش دهنده نظیر نظام آموزش عالی و نظام آموزش فنی و حرفه‌ای به این مباحث و همسویی با دانش و تکنولوژی روز تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تکنولوژی اپلیکیشن‌های دریافت و پرداخت گفت: در آینده تمام دریافت‌ها و پرداخت‌ها از طریق این اپلیکیشن‌ها صورت خواهد گرفت و دیگر کسی به بانک مراجعه نمی‌کند. ما نیز از مدت‌ها قبل در صندوق به دنبال راه اندازی این اَپ بودیم که به دلیل موانع قانونی موجود در اساسنامه امکان آن نبود و با اصلاح اساسنامه امیدواریم تا پایان فروردین بتوانیم این کار را انجام دهیم و یک اَپ مخصوص صندوق داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن تشریح روند تکامل وب نسل ۱، نسل ۲ و نسل ۳ گفت: در وب نسل ۱ اطلاعات یک سویه منتقل میشد و اطلاعات تنها خواندنی بود. وب نسل ۲ به صورت مشارکتی بود به این ترتیب که امکان دریافت و ارسال اطلاعات برای کاربر مهیا بود نظیر اپلیکیشن‌های تلگرام و اینستاگرام، اما وب نسل ۳ کاملا متفاوت است و در آن ارتباط سه طرفه است و ارتباط اشیا با اشیا نیز مقدور خواهد شد.

نوراله زاده افزود: سرعت تغییرات از وب نسل ۳ به وب نسل ۲ نمایی و بسیار بالاست و ما باید بتوانیم کسب و کار‌های مرتبط با آن را در حوزه نرم افزار، برنامه نویسی و تولید اشیاء سامان دهیم.

وی در ادامه امکان تولید در هر مکان و هر زمان بصورت مجازی و مبتنی بر نیاز مشتریان، شکل گیری مدل‌های کسب و کار جدید، مدیریت بهینه اقلیمی، آلودگی، پسماند با استفاده از ابزار‌های سنجش از راه دور و اینترنت اشیا، سیستم‌های گرمایش، سرمایش و تهویه هوشمند هم زمان را از جمله اثرات مثبت فناوری‌های نوین برشمرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین بر ضرورت تدوین دستورالعمل‌های مناسب برای کسب و کار‌های مجازی و غیر فیزیکی و دارایی‌های نامشهود تاکید کرد.

نوراله زاده در ادامه بحث حکمرانی هوشمند، شهر هوشمند و زندگی هوشمند را یک ادبیات جدید دانست و افزود: در آینده این تکنولوژی‌ها روی مدل حکمرانی حکومت‌ها تاثیر خواهد گذاشت و شهر‌ها به سمت هوشمند سازی می‌روند و به راحتی تولید در سطح بین المللی در جا‌هایی شکل می‌گیرد که نه الزاماً شهرک صنعتی و نه کارگاه است.

وی ایجاد اقتصاد نامتوازن، تقسیم بندی‌های جدید منطقه‌ای و شهری مبتنی بر برخورداری از فناوری‌های نوین، تغییر ماهیت نیروی کار و تقسیم بندی جدید از مهارت‌های نیروی کار، معضل امنیت و نقض حریم خصوصی را ازجمله معضلات موج‌های جدید فناوری ذکر کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان افزود: ما باید در صندوق تولید کننده ایده باشیم و با توانمندسازی کارکنان و مدیران بتوانیم خود را با محیط‌های نامتجانس داخلی و خارجی تطبیق دهیم و فرهنگ سازمانی را به سمتی ببریم که مبتنی بر یادگیری و انتقال و اشتراک دانش باشد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار