شهردار تفت حفظ فضای سبز موجود در این شهر را بزرگ‌ترین چالش شهرداری تفت در سال 97 دانست.
کد خبر: ۵۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 24 April 2018

سید مصطفی فاطمی در خصوص برنامه‌های سال 97، گفت: برنامه‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، فرهنگی شهروندی و بازآفرینی شهری دیده‌شده و سعی کرده‌ایم یک سری فضاهای انسان‌محور را در شهر تفت اصلاح ساختار کنیم و ساختار انسان‌محور به‌جای سواره محور باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خود را از نیمه اردیبهشت آغاز می‌کنیم، افزود: اصلاح رواق و منظر شهری و المان‌های شهری، تفکیک زباله، بحث محیط‌زیست، ارتباطات شهروندی، فرهنگ ترافیک موردتوجه قرار داده‌شده است و در بحث عمران شهری سعی کرده‌ایم امکان اصلاح تقاطع‌های موجود، شهرک امام علی (ع) و بلوار دانشگاه آزاد را فراهم کنیم.

شهردار تفت عمده مشکلات را در شهرک‌ها دانست و عنوان کرد: بیشتر شهرک‌ها تحویل ما داده نشده و امیدواریم شهرک‌ها از مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن تحویل بگیریم تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری را انجام دهیم و توافقاتی انجام‌شده تا بتوانیم در شهرک‌هایی که تراکم جمعیت آن‌ها بالاست، بتوانیم مقداری از کارها را انجام دهیم.

فاطمی یکی از مباحث مهم در شهر تفت را کار زیرساختی برشمرد و اذعان داشت: قطعاً این کار زیرساختی باید انجام شود و بحث اصلاح سیستم آبیاری و تعویض لوله‌های آبیاری قطره‌ای، ساخت منابع مختلف و ایجاد پمپ‌های تنظیم فشار در دستور کار است.

این مقام مسئول بزرگ‌ترین چالش شهر تفت در سال 97 را حفظ فضای سبز موجود شهر تفت دانست و اظهار داشت: کاری که گذشتگان ما انجام دادند و این فضای شهری خوب و نه‌فقط برای شهر تفت بلکه برای کل استان یزد ذی‌قیمت و به‌عنوان یک سرمایه است را بتوانیم حفظ کنیم و این مهم‌ترین دغدغه ما در سال 97 است و هزینه سنگینی برای شهرداری دارد، چیزی معادل کل بودجه شهرداری شهر تفت در سال 97 باید هزینه شود و امیدواریم با حداقل هزینه بتوانیم وضعیت را حفظ کنیم تا اینکه با کمک سایر دستگاه‌های دولتی بتوانیم حداکثر استفاده را از آب شهر تفت انجام دهیم و این ساختار را اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: در خصوص کمربندی شهر تفت برنامه مدونی داریم و طبق توافقی که با اداره راه انجام‌شده که زیرسازی کمربندی قدیم را شهرداری تفت به عهده بگیرد و آسفالت آن را اداره راه انجام دهد و با توجه به اینکه زیرسازی یک باند آن در سال گذشته به اتمام رسید و به لحاظ محدودیت‌هایی که در قیر وجود داشت و عدم دسترسی استان یزد و کل کشور که با محدودیت‌های منابع قیر مواجه بود، امکان آسفالت آن از طرف اداره راه فراهم نشد و تا آخر ماه آینده یک باند کمربندی اتمام پیدا می‌کند و باند دوم شروع به کار می‌کند.

شهردار تفت با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری چهره شهر تفت تغییر خواهد کرد و شهر تفت یک ساختار جدیدی را به خود می‌گیرد، یادآور شد: این شهر سال‌ها به‌عنوان یک شهر ییلاقی موردتوجه بوده اما کمتر به وضع درآمدهای پایدار و تجارت در آن موردتوجه قرارگرفته است و در بحث سرمایه‌گذاری‌های جدید هم‌مکان‌های تفریحی و مکان‌های تجاری باقابلیت‌های خاص در شهر تفت ایجاد خواهد شد که این شهر را به‌عنوان یکی از شهرهای تجاری استان یزد معرفی خواهد کرد.

فاطمی ادامه داد: با سرمایه‌گذاران مختلف مذاکراتی انجام‌شده و به‌زودی نشست کمیسیون عالی سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد و افرادی که انتخاب شدند و از فردا برای اقدام پروژه‌های خود آماده می‌شوند.

این مقام مسئول یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها را ساخت بزرگ‌ترین سیتی سنتر در محور یزد- تفت دانست که می‌تواند بزرگ‌ترین سیتی سنتر بزرگ در استان یزد باشد و ساخت یک شهربازی و یک مجتمع تجاری در شهر تفت که با سرمایه‌گذار مذاکرات ابتدایی و مقدمات آن انجام‌شده است.

وی ابراز داشت: پارک‌ها و فضای سبز شهر تفت به‌مرور با کمک سرمایه‌گذاران اداره خواهد شد که هم از هزینه‌ها کاسته شود و از توانی که به پارک‌ها اضافه می‌شود و پتانسیل‌های جدیدی که ایجاد می‌شود، پارک‌ها را تبدیل به یک فضای مفرح برای شهروندان و مسافران کنیم.

شهردار تفت بابیان اینکه متأسفانه دره گاهان قبلاً جزء شهر تفت بوده و در حال حاضر از محدوده شهری تفت خارج‌شده و صحبت‌های اولیه با منابع طبیعی انجام‌شده و در حال رایزنی هستیم که دوباره دره گاهان به شهرداری تفت مجدداً واگذار شود، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم این فضای بی‌نظیر را با کمک سرمایه‌گذاران که در استان یزد وجود دارد، تبدیل به یک مکان تفریحی مناسب کنیم.

فاطمی مسئله آب را یکی از مهمترین چالش‌ها در سال 97 برای شهر تفت دانست و تصریح کرد: لازم است که همه مردم کمک کنند تا بتوانیم از این بحران جدی عبور کنیم و در شهرداری سه چاه آب‌داریم که فضای سبز شهر تفت را پوشش می‌دهد و درعین‌حال شهرک‌های صنعتی و شهرک‌هایی که مربوط به اتباع بیگانه است را تأمین آب می‌کند و متأسفانه یک چاه آب اواسط فروردین‌ماه خشک شد و در حال حاضر از دو چاه استفاده می‌کنیم و میزان آبدهی این دو چاه از نصف کمتر شده و این‌یک بحران جدی است که با آن مواجه هستیم و تمام تلاش ما حفظ فضای سبز موجود است و تلاش می‌کنیم که بتوانیم این فضای سبز موجود را حفظ کنیم.

این مقام مسئول اصلاح چاه‌ها، ایجاد منابع ذخیره آب، استفاده از فاضلاب شهر، تعویض لوله‌های اصلی، جداسازی آب شرب و فضای سبز و استفاده از لوله‌های قطره‌ای، تأمین دستگاه‌های کاهش میزان مصرف آب، استفاده از چاه‌های آب آلوده که در سطح شهر وجود دارد، کاهش چمن‌ها و تبدیل آن‌ها به فضاهای پیاده‌رو و بازی، استفاده از درختان با میزان آب مصرفی کمتر را راهکارهایی برای این چالش دانست.

وی در پایان زشتی زدایی از اجسامی در اطراف شهر تفت، اصلاح سیستم برق‌کشی معابر و پارک‌ها، بهسازی کامل پارک‌ها، جشنواره فیلم یزد در تفت، شهر تکانی و استقبال خوب مردم را از اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری تفت دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار