معاون شهردار همدان خبر داد
معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان مدیریت واحد شهری شناخته نشده و عمل نمی‌کند، گفت: با توجه به اینکه سیاست‌گذاری‌های شهر در سایر ادارات اتفاق می‌افتد نیاز است تا مطالعات جامعی در زمینه شهر سبز پایدار در همدان صورت گیرد.
کد خبر: ۵۹۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 25 April 2018
معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان از افزایش ۳۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری همدان خبر داد.

به گزارش فارس، مجید یوسفی‌نوید اظهار کرد: در سال‌های گذشته صدور پروانه ساختمانی در شهر همدان با رکود قابل توجهی مواجه بود، ولی در چند ماه اخیر خوشبختانه رونق نسبی خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۹۶۹ فقره پیش‌نویس صدور پروانه ساختمانی به متراژ ۸۱۲ هزار مترمربع در سطح استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های سال ۹۷ کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است، بیان کرد: برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، واحد صدور پروانه مجزا می‌شود تا زمان صدور پروانه کاهش یابد.

وی با اعلام اینکه مطالعات رینگ سوم شهر در سال ۹۷ انجام می‌شود، تصریح کرد: معاونت معماری و شهرسازی ۳۳ پروژه کلان در دست مطالعه دارد که اجرای آن‌ها تاثیر بسیاری در سطح شهر ایجاد می‌کند.

یوسفی نوید با بیان اینکه حوزه شهرداری نظارتی و اجرایی است، گفت: انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار یک اعتبار و افتخاری برای شروع یک فرآیند طولانی است که به طور قطع آینده پایداری را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: شهر سبز پایدار تنها یک عنوان نبوده بلکه باید کار و مطالعات جدی در این زمیه صورت گیرد و تمام وظایف مدیران، مردم و مسئولان باید در قالب شرح وظایف مشخص شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان مدیریت واحد شهری شناخته نشده و عمل نمی‌کند، گفت: با توجه به اینکه سیاست‌گذاری‌های شهر در سایر ادارات اتفاق می‌افتد نیاز است تا مطالعات جامعی در زمینه شهر سبز پایدار در همدان صورت گیرد.

وی درباره احیا بافت فرسوده در همدان گفت: با توجه به تاریخی بودن بازار همدان، نیاز است که سازمان میراث فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کند، ولی به سبب اینکه از سوی این سازمان اقدامی نشد شهرداری در راستای باززنده‌سازی و احیای بافت تاریخی بازار همدان وارد عمل شد.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه برخی راسته بازار‌های همدان از جمله راسته قصابان و سرگذر مسقف شد، گفت: این پروژه‌ها با مشارکت اساسی مردم و کسبه بازار اجرایی شد و این آمادگی برای سایر بازار‌های همدان نیز وجود دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار همدان عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر همدان این آمادگی را دارند تا پیشنهادات اجرایی و متناسب با شهر در راستای حفظ و احیای بنا‌های تاریخی را عملی کنند تا از این سرمایه‌های ملی بهترین نگهداری و بهره‌برداری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار