استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به تغییر نگاه به اقتصاد کشور اذعان داشت: انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل خود توجه زیادی به موضوع خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد داشته که لازمه آن تغییر نگرش به این مقوله است.
کد خبر: ۵۹۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 25 April 2018
استاد دانشگاه آزاد استان همدان گفت: مهمترین ابزار اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه داخلی است و در حقیقت حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی را زنده نگاه می‌دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید حسینی، استاد دانشگاه آزاد استان همدان  با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راه نجات و شکوفایی کشور و مهمترین رکن آن حمایت از تولید داخلی است، تصریح کرد: حمایت از تولید ملی یکی از مولفه‌های مورد توجه برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی به توجه به ظرفیت‌های درونی با نگاه به بیرون از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تحریم‌های اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: با بالابردن کیفیت کالا‌های داخلی و تشویق مردم به خرید تولیدات و کالا‌های ملی می‌توان گام‌های مهم و اساسی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشت.

حسینی، با ابراز امیدواری از اینکه اقتصاد تولید محور آینده‌ای روشن را پیش رو دارد، یادآور شد: الگوی مصرف هر جامعه یکی از متغیر‌های مهم در اقتصاد آن جامعه محسوب می‌شود.

وی به به موصوع عدالت اقتصادی در حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و ابراز داشت: حمایت از سرمایه گذار و کارگر داخلی سبب خواهد شد توسعه پایدار مقدمه‌ای برای تبدیل تولیدات داخلی به محصول با کیفیت در درجه اول برای مصرف کشور و در درجه بعدی برای یک تولید صادرات محور باشد و این خود زمینه ساز تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی است.

نگاه به اقتصاد کشور باید تغییر کند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به تغییر نگاه به اقتصاد کشور اذعان داشت: انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل خود توجه زیادی به موضوع خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد داشته که لازمه آن تغییر نگرش به این مقوله است.

سید حمید حسینی ادامه داد: بخشی از اقتدار ایران اسلامی امروز مرهون ایستادگی و پافشاری بر آرمان‌هایی است که هرگونه وابستگی را قبول نمی‌کند و این رضایت بخش است.

وی بحث فرهنگ را در اقتصاد موضوع دیگری در تحقق آن عنوان و بیان کرد: تحقق منسجم‌تر تولید ملی و شکوفایی اقتصاد نیاز به فرهنگی دارد که باید اشاعه آن در میان مردم برای مصرف کالای داخلی و در میان تولید کنندگان برای تولید کالای با کیفیت تبیین شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: حمایت از تولید ملی، با در نظر گرفتن نقش‌های مشخص برای تمام بخش‌های جامعه معنا پیدا می‌کند و همه بخش‌های مختلف جامعه باید به نوعی درگیر آن باشند.

جهاد اقتصادی مفصلی بین تولید ملی و حماسه اقتصادی

استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان همچنین به موضوع جهاد اقتصادی در تولید ملی اشاره کرد و گفت: جهاد اقتصادی مفصلی بین تولید ملی و حماسه اقتصادی است.

سیدحمید حسینی با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی با نگاه به مصرف کننده تداوم خواهد داشت، گفت: سیستم اقتصادی و توزیع شبکه داخلی کشور و مردم در چگونگی مصرف، باید تولید داخلی را ترجیح دهند. 

وی افزود: مصرف کالای داخلی، خدمت به کشور، کارگران و سرمایه گذاران و تلاشی مهم در عرصه استقلال ملی است.

حسینی در ادامه پرهیز از واردات بی رویه، دانش بنیان شدن اقتصاد، ارتقا هویت ملی، بیان افتخارات ملی در حوزه اقتصاد ملی فرهنگسازی در حوزه نخریدن کالای قاچاق، افزایش تولید داخل و بازاربابی در خارج از کشور را در حمایت از تولید ملی امری مهم برشمرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: باید تلاش و سرمایه کشور در سال جاری روی موضوع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ارانی متمرکز شود تا نظام اقتصادی کشور هر چه بیشتر تقویت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار