رئیس اداره بحران و مخاطرات جهادکشاورزی استان همدان:
رئیس اداره بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میزان خسارت در محصولات زراعی از ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است، بیان کرد: جمع بندی ارقام هنوز انجام نشده و منتظر گزارش نهایی هستیم.
کد خبر: ۵۹۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 22 April 2018

رئیس اداره بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از 9 شهرستان استان همدان هشت شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

به گزارش فارس،احد ظفری با بیان اینکه از 9 شهرستان استان همدان هشت شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند، اظهار کرد: در حوزه باغی محصولاتی مانند گردو، هلو، شلیل، بادام آبی و دیم، زرد آلو، انگور، آلبالو و گیلاس خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارات در محصولات باغی از 10 تا 40 درصد متفاوت است، ادامه داد: در حوزه زراعت محصولاتی از جمله گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا و چغندرقند دچار خسارت شدند.

رئیس اداره بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میزان خسارت در محصولات زراعی از 10 تا 20 درصد بوده است، بیان کرد: جمع بندی ارقام هنوز انجام نشده و منتظر گزارش نهایی هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ و رزن دچار بیشترین و شهرستان نهاوند دچار کمترین خسارت شده است، افزود: تاکنون در شهرستان نهاوند خسارتی گزارش نشده است.

ظفری با بیان اینکه توصیه‌های لازم برای جلوگیری از سرمازدگی به کشاورزان از طریق ارسال پیامک و صدا و سیما انجام شد، تصریح کرد: گاهی در سطح وسیع زراعت هم اقدامات پیشگیرانه کافی نیست.

وی به خسارات درختان گردو اشاره کرد و افزود: دو سال پیش درختان گردو به دلیل سرمازدگی دچار خسارت شدند و سال گذشته فقط بارش تگرگ و باران وجود داشت اما امسال افت دما موجب بروز مشکلاتی در درختان گردو شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار