استاندار همدان گفت: در زادگاه آیت الله احمدی نباید هیچگونه بزه و مشکلی باشد، فعالیت‌های انجام شده در روستای کهکدان در شان و تراز فیلسوف بزرگ ایران و جهان اسلام نیست و با همکاری اهالی روستا و تلاش مسئولان در راستای رفع مشکلات و نیاز‌های این روستا از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 21 April 2018
استاندار همدان گفت:دولت تدبیر و امید ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در استان همدان اختصاص داده است و مشکلی برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی نداریم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، محمدناصر نیکبخت در نشست بررسی مشکلات روستای کهکدان از توابع شهرستان ملایر اظهار داشت: در ارایه تسهیلات اشتغال با سود کم بهره هیچ مشکلی در استان نداریم و حمایت‌های لازم را در این زمینه از متقاضیان را داریم.
 
وی با اشاره به اینکه روستای 'کهکدان' در حوزه توسعه کشت گیاهان دارویی بسیار مستعد است، افزود: با ارایه تسهیلات از توسعه کشت گیاهان دارویی در این روستا حمایت می‌کنیم و در صورت نیاز از زمین‌های منابع طبیعی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نیکبخت خاطر نشان ساخت: مبل و منبت ملایر از سال گذشته تا فروردین امسال چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال فروش داشته، به طور قطع گیاهان دارویی نیز می‌تواند این مزیت و ظرفیت اقتصادی را در منطقه داشته باشد و تا مرحله بسته بندی و صادرات باید پیش برود. 

وی با اشاره به ایجاد کارگاه تراش سنگ‌های تزئینی در روستای کهکدان افزود: دولت تدبیر و امید ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان همدان اختصاص داده است و مشکلی برای ارایه تسهیلات اشتغالزایی نداریم.
 
استاندار همدان یادآور شد: آیت الله دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فیلسوف ایرانی افتخار جهان اسلام است و شایسته نیست که 'کهکدان' روستای زادگاه وی در محرومیت باشد.

نیکبخت ادامه داد: روستایی همچون کهکدان که توانسته عالم و فیلسوف بزرگی همچون آیت الله احمدی را پرورش دهد، شایسته بهترین و ارزشمندترین خدمات است و تاکنون در حق این روستا کوتاهی شده است.

استاندار همدان تاکید کرد: در زادگاه آیت الله احمدی نباید هیچگونه بزه و مشکلی باشد، فعالیت‌های انجام شده در روستای کهکدان در شان و تراز فیلسوف بزرگ ایران و جهان اسلام نیست و با همکاری اهالی روستا و تلاش مسئولان در راستای رفع مشکلات و نیاز‌های این روستا از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ جلسه برای حل مشکلات شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در تهران، مرکز استان و خود این شهرستان برگزار شده است، افزود: بزودی فاز دوم شرکت ذوب آهن افتتاح و به چرخه تولید بازمی گردد و با توجه به همجواری این روستا با این واحد صنعتی، تمامی کارگران این واحد صنعتی باید از جوانان این روستا و منطقه به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در این روستا وجود دارد و اهالی آن از این طریق امرار معاش می‌کنند، لازم است یک کارگاه مکانیکی پیشرفته داشته باشند و حمایت لازم را در این زمینه داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست گفت: مشکلات کنونی کشور زیاد است که با همت و تلاش مسئولان و همراهی مردم باید این مسایل و مشکلات به حداقل برسد.

آیت الله دکتر احمد احمدی خواستار رسیدگی و حل مشکلات و نیاز‌های اهالی روستای کهکدان شد و عنوان کرد: کهکدان روستای بسیار خوب و دارای مردمانی متدین و انقلابی است که امیدواریم با حضور مسئولان ارشد استان و همت مدیران شهرستان گام‌های خوبی برای حل مشکل بیکاری در این روستا برداشته شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایرنیز در این نشست تصریح کرد: دکتر احمدی از مفاخر بزرگ کشور و جهان اسلام است، با توجه به تعلق خاطری که دکتر احمدی به روستای کهکدان دارد، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات این روستا بویژه مشکل بیکاری به کار می‌گیریم.

عبدالعظیم رضایی اظهار امیدواری کرد و گفت: طرح‌های بسیار خوبی برای توسعه اشتغال و رونق اقتصاد این روستا ارایه شده که با تشکیل یک گروه کارشناسی تمامی این طرح‌ها بررسی و اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار