سواتوپلک چومبا' در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان افزود: از کودکی آوازه شهر بوعلی سینا و غار علیصدر یعنی همدان را شنیده بودم و امروز فرصتی فراهم شد تا به این استان سفر کنم.
کد خبر: ۵۹۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 18 April 2018

سفیر جمهوری چک در ایران خواستار ارتباط گردشگری بین همدان و کشور مطبوعش شد و گفت: استان همدان به دلیل ظرفیت‌های گسترده، به فهرست مقصد‌های گردشگری کشور مطبوعش اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا، 'سواتوپلک چومبا' در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان افزود: از کودکی آوازه شهر بوعلی سینا و غار علیصدر یعنی همدان را شنیده بودم و امروز فرصتی فراهم شد تا به این استان سفر کنم.

وی با بیان اینکه همدان جاذبه‌های زیادی برای گردشگری دارد، افزود: یکی از وظایف ما در سفارتخانه پشتیبانی از روابط سیاسی و اقتصادی است و جای خوشبختی است که نام جمهوری چک در ایران یک نام خوب و شناخته شده است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۹۲۰ بین ایران و جمهوری چک روابط تجاری وجود دارد و بسیاری از فعالان اقتصادی برای فعالیت‌های زیربنایی از جمهوری چک به ایران سفر کردند.

سفیر جمهوری چک در ایران ادامه داد: جمهوری چک چهارمین کشوری است که ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی به ایران صادر کرده است.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در جمهوری چک تولید می‌شود، ادامه داد: بخشی از آن فولکس واگن است که در حال رایزنی برای وارد کردن این صنعت به ایران هستیم تا این خودرو به ایران وارد و در این کشور نیز تولید شود.

سفیر جمهوری چک اظهار کرد: بسیاری از ماشین آلات نساجی در کشورمان داریم که می‌شود آن‌ها را به ایران صادر کرد و باید قرارداد‌های قبلی را با ایران احیا کرد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات قدرتمندی برای معادن در جمهوری چک وجود دارد، افزود: بسیاری از شرکت‌های اقتصادی جمهوری چک آماده آمدن به ایران هستند و جای کار برای فعالیت اقتصادی زیادی در این کشور وجود دارد و پشتیبانی‌هایی هم داریم و رایزنی‌های دو کشور در این زمینه فعال است.

وی ادامه داد: در حال پیگیری ایجاد یک اعتبار بین دو اتاق بازرگانی هستیم و هیچوقت پیگیری خود را متوقف نمی‌کنیم تابه نتیجه لازم برسیم.
 
سفیر چک؛ مشتاق دیدن همدان بودم

وی یکی از مشکلات را ارز‌های بین المللی ذکر کرد و افزود: نبود پشتیبانی سیستم بانکی بین المللی برای ما مشکل است و باید بررسی کرد که چگونه ارز را به ایران آورد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان نیز در این نشست گفت: آمادگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به جمهوری چک داریم.

علی اصغر زبردست افزود: استان همدان یکی از قدیمی‌ترین استان‌های کشور است که سابقه آن به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد و به عنوان اولین پایتخت ماد‌ها و هخامنشیان در غرب کشور مطرح است.

وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت اقتصادی مردم استان همدان شامل کشاورزی و دامداری است و با توجه به معادن بسیار غنی موجود در آن، سومین استان معدنی کشور به شمار می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی همدان افزود: از نظر نوع و تنوع معدنی، ۲۴ نوع از معادن مختلف در استان همدان وجود دارد و از نظر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نیز در رده پنج استان اول کشور قرار گرفته است.

زبردست به تنوع کشت محصولات کشاورزی استان همدان اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی آمادگی صادرات محصولات باغی و خشکبار به جمهوری چک وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اضافه کرد: مسئولان استان همدان از سرمایه گذاری خارجی پشتیبانی می‌کنند و آماده‌اند که در زمینه‌های فولاد، بلور و کریستال از فعالان اقتصادی جمهوری چک بهره بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار