معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: سی و پنجمین دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان همدان در اغلب رشته‌های ورزشی مورد نظر با رویکرد مدرسه قهرمان خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 17 April 2018
مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر مدارس استان همدان روز پنجشنبه با عنوان 'گرامیداشت یادواره شهدای دانش آموز و مدافعان حرم' در همدان آغاز شد.
 
به گزارش ایرنا؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در این باره گفت: این دوره از مسابقات با حضور برگزیدگان المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و رتبه‌های برتر مسابقات شهرستانی آغاز شد و بیش از سه هزار و ۷۰۰ دانش آموز، سرپرست، مربی و عوامل اجرایی در آن شرکت دارند.

عبدالله جعفری افزود: از امروز تا پایان فروردین ماه رقابت‌های دانش آموزان دختر و از اول تا ۱۱ اردیبهشت ماه رقابت‌های دانش آموزان پسر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از رقابت‌ها با هدف کیفیت بخشی درس تربیت بدنی، استعدادیابی دانش آموزان نخبه ورزشی، ایجاد شور و نشاط و افزایش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان در ۳۹ رشته - مقطع در سالن‌های ورزشی سطح شهر همدان و شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: سی و پنجمین دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان همدان در اغلب رشته‌های ورزشی مورد نظر با رویکرد مدرسه قهرمان خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه علاوه بر همکاری بخش‌های مختلف درون سازمانی آموزش و پرورش، این رویداد بزرگ به همت و مشارکت برخی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک قهرمانان و مستعدان این مسابقات در عرصه ملی برای ورزش استان اثربخش باشند.

وی اظهار کرد: سال گذشته پنج میلیارد ریال اعتبار تجهیزات برای تقویت و تامین نیاز‌های اجرای صحیح درس تربیت بدنی در مدارس این استان اختصاص یافت و حدود ۲ میلیارد ریال به صورت خرید‌های متمرکز و سه میلیارد ریال به عنوان کمک سرانه ورزشی در اختیار ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق همدان قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: با توجه به رشد روز افزون بیماری‌های غیرواگیر در کشور به دلیل کم تحرکی و تغذیه ناسالم، تغییراتی در نوع نگرش به مقوله سلامت دانش آموزان در سطح ملی و استانی به وجود آمده که نوید بخش حرکت به سمت تربیت صحیح فرزندان مبتنی بر سند تحول بنیادین است.

وی گفت: در این استان با نگاه مطلوب مسئولان، شاهد ایجاد ردیف اعتباری خاص تربیت بدنی مدارس توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ معلم تربیت بدنی در مدارس استان حضور دارند و فعالیت می‌کنند گفت: تمام تلاش نظام تعلیم و تربیت به فرهنگ سازی و نهادینه کردن توجه به سلامت جسمانی و روانی در بین دانش آموزان معطوف است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه ۲ ساعت درس اجباری تربیت بدنی در هفته برای پوشش اهداف سلامت دانش آموزان کافی نیست، اظهار کرد: امروز علاوه بر درس اجباری تربیت بدنی برای دانش آموزان، سعی می‌شود با اجرای فوق برنامه‌ها و شرکت دادن دانش آموزان در ورزش صبحگاهی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، حیاط پویا، کانون‌های ورزشی، مسابقات ورزشی مدرسه قهرمان و طرح کوشا، اهمیت نعمت سلامتی را بیش از گذشته برای دانش آموزان تبیین کنیم.

حدود ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه استان همدان با بیش از ۱۲ هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار