عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام‌های ارزان قیمت در اختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 17 April 2018
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام‌های ارزان قیمت در اختیار گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر؛ حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز یکشنبه تشکیل شد، گفت: محور پرسش‌های نمایندگان در این جلسه در خصوص نحوه تعریف و برنامه ریزی برای ایجاد منابع مالی جدید در میراث فرهنگی و گردشگری، چگونگی جذب خیرین در میراث فرهنگی و گردشگری، علت عدم اجرای عدالت در استان‌ها و مطالبه نمایندگان برای واریز مبالغ مربوط به درآمدزایی اماکن هر استان و شهرستان بود که پس از واریز به خزانه به همان محل واریز نمی‌شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان در خصوص اینکه چرا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در امور مشارکتی همکاری لازم را ندارد و چرا ادارات در شهرستان‌ها و استان‌ها با هر میزان کار مساوی هستند و چرا با توجه به نقش مهم توریست و گردشگری در توسعه از این ظرفیت در کشور استفاده نمی‌شود و نیز علت عدم اجرای بومی گرایی در میراث فرهنگی و گردشگری در کشور پرسش‌هایی مطرح کردند.

وی افزود: پس از پرسش‌های نمایندگان؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بابیان اینکه در سال ۹۶ رشد منفی جذب توریست خارجی متوقف شده است عنوان کرد تغییرات نرخ ارز برای توریست خارجی و نقش تبلیغات در جذب توریست مفید است.

حاجی بابایی گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور معتقد است اختیارات تبلیغی ما بسیار محدود است و اهداف تعیین شده را نمی‌توانیم دنبال کنیم کمااینکه وی در خصوص آمار توریست عنوان کرد توریست خارجی کشور ۵ میلیون نفر است در حالی که در چین ۱۲۱ میلیون نفر است.

وی تاکید کرد: روند رشد شاخص‌ها و جایگاه گردشگری در اشتغال شروع شده و در بخش صنایع دستی طی ۹ ماه سال ۹۶ افزون بر ۲۰۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته ایم که ۶۸ درصد رشد داشته است.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبق گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی در سال ۹۷ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه وام‌های ارزان قیمت دراختیار گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده برای مدیریت بهتر رویداد همدان ۲۰۱۸ به زودی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان استان برای هماهنگی بیشتر تشکیل شود تا بتوانیم ضمن برنامه ریزی و اجرا ظرفیت‌های استان را بهتر شناسایی کنیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار