رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: مرکز جامع سرطان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به همت خیران سلامت در استان احداث می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 17 April 2018
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: مرکز جامع سرطان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به همت خیران سلامت در استان احداث می‌شود.
 
به گزارش شبستان، دکتر حبیب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان شب گذشته (۲۵ فروردین) در همایش خیرین سلامت شهرستان ملایر گفت: حوزه خیریه سلامت فرصت بسیاری برای خدمت رسانی به مردم و دردمندان است و به همین منظور حوزه بهداشت و درمان برای ورود خیرین سلامت آمادگی کامل را دارد.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ایران پزشک و پرستار به کشور‌های مختلف صادر و دانشجوی خارجی وارد می‌کند، افزود: این مهم نشان از همت جهادی مدیران دارد.

وی تصریح کرد: امید به زندگی مردم ایران در سال ۵۷ پس از پیروزی انقلاب، ۵۵ سال بود که هم اکنون به رغم تمامی مشکلات به ۷۶ سال رسیده و جزء کشور‌های برتر در این حوزه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: اقدامات خیرین سلامت دارای ثمرات بی انتهایی است که اثرات آن تا ابد باقی خواهد ماند و این در حالیست که آگاهی نسل آینده از اهمیت مشارکت در امور خیرخواهانه باید مورد توجه باشد.

دکتر موسوی بهار خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان، مجمع خیرین سلامت ملایر نسبت به بقیه شهرستان‌ها بهتر و موفق‌تر عمل کرده و این خدمات رسانی همچنان مستمر، جاری و ساری است.

وی از ساخت مرکز جامع سرطان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به همت خیران سلامت خبرداد و گفت: ملایر جایگاه بالایی در موضوع خیریه دارد و افراد خیر بسیاری در این شهرستان نیز در این حوزه فعالیت دارند.

وی تلاش برای کاهش سوانح و حوادث و فرهنگ سازی در خصوص خودمراقبتی را مهم خواند و اظهار کرد: همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات و حوادث در صدر علل مرگ و میر در ایران است.

راه اندازی بخش پرتودرمانی در ملایر
محمدکاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ملایر از دیرباز شهر واقفین و خیرین سلامت بوده و خیرین این شهرستان در راستای کمک به نیازمندان توشه‌ای برای آن دنیای خود به یادگار می‌فرستند.

وی با اشاره به سفر سال گذشته وزیر بهداشت به استان نیز افزود: در طی بازدید وزیر بهداشت از شهرستان ملایر دانشکده پیراپزشکی این شهرستان با ۲ رشته راه اندازی و تجهیزات و امکانات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان به این شهرستان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در دفترچه کنکور امسال ۳ رشته دیگر جهت جذب دانشجو به دانشکده پیراپزشکی اضافه می‌شود، تصریح کرد: همچنین مجوز احداث مرکز پرتو درمانی ملایر نیز از سوی وزیر بهداشت و درمان صادر شده است.

وی بیان داشت: بخش پرتودرمانی در ملایر به همت بخش خصوصی و بخش‌های سی. سی. یو و آی. سی. یو بیمارستان امام حسین (ع) و... به کمک خیران راه اندازی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار