امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار شهید همدانی اظهار داشت: توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و تولید داخلی باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 17 April 2018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به طلب ۴۰ میلیارد تومانی شرکت از دستگاه‌های دولتی استان گفت: این میزان در بخش روستایی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

به گزارش همدان پرس؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به طلب ۴۰ میلیارد تومانی شرکت از دستگاه‌های دولتی استان گفت: این میزان در بخش روستایی حدود ۳۰ میلیارد تومان است

امیرخجسته نماینده مردم شهرستان همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به اتفاق هیئت همراه با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان همدان دیدار کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و تبریک عید مبعث اظهار داشت: تأمین برق مستمر رسالتی است که شرکت‌های توزیع برق بر عهده دارند.

محمدمهدی شهیدی گفت: با توجه به عوارض بند «ه» که طی سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۸ میلیارد تومان بود و در راستای اصلاح شبکه روستایی اقدام شد، در سال ۹۶ نیز از این محل ۵ میلیارد تومان برآورد شده که از طریق پیمانکار در دست اقدام است.

شهیدی افزود: با همکاری و همدلی حاکم در مدیران و نیرو‌های شرکت و با مساعدت و همیاری مسئولین استانی و توانسته‌ایم رسالت و برنامه‌هایی که وزارت نیرو برای ما ترسیم کرده است اجرایی کرده و وظایف خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات سازنده و گسترده‌ای در استان صورت گرفته که مدیون تلاش همکاران هستیم، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: حمایت از کالای ایرانی در دستور کار این شرکت بوده و به صورت کلی در سنوات گذشته انجام شده و بالای ۹۰ درصد تجهیزات ایرانی تهیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به ۷۰۴ هزار مشترک برق در استان گفت: انرژی تحویلی ما در سال گذشته ۳ هزار و ۵۴۰ میلیون کیلووات ساعت و انرژی مصرفی نیز ۳ هزار و ۱۶۰ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

وی تصریح کرد: طول شبکه توزیع استان همدان ۱۸ هزار و ۱۲۱ کیلومتر، تعداد ترانسفورماتور‌ها ۱۵ هزار و ۷۷۲ دستگاه و تعداد فیدر‌های ۲۰ کیلوولت نیز ۲۷۵ فیدر است.

شهیدی با بیان اینکه پیک بار استان همدان در سال گذشته ۶۶۳ مگاوات بود، افزود: تلفات انرژی استان در سال ۹۶ حدود ۱۰.۴۹ درصد بود.

وی با اشاره به یک هزار و ۶۸ روستای برقدار در سطح استان همدان ابراز داشت: سال گذشته سه روستاب اولیایی و آغچه درهمدان و یک روستا نیز در اسدآباد برقرسانی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بیشترین مصرف انرژی برق با حدود ۳۸ درصد در بخش کشاورزی است، گفت: میزان مصرف در بخش صنعت به ۱۱.۴ درصد افزایش یافته و در بخش خانگی حدود ۳ درصد و مابقی نیز در بخش سایر مصارف است.

*وصول مطالبات شرکت در سال ۹۶ به ۹۸ درصد رسید

وی ادامه داد: وصول مطالبات شرکت در سال ۹۵ حدود ۹۳ درصد بود که در سال ۹۶ این میزان با همت مدیران به ۹۸ درصد افزایش یافت.

شهیدی با اشاره به اصلاح ساختار تولید و خدمات عنوان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی و همکاری خوبی با سرمایه‌گذراران خارجی و داخلی در بخش نیروگاه‌های مقیاس کوچک و خورشیدی صورت گرفته که در سال ۹۵ دو نیروگاه خورشیدی و یک نیروگاه CHP وارد مدار شد.

وی عنوان کرد: امسال نیز ۳ نیروگاه خورشیدی و در بخش CHP دو نیروگاه در بهار و یک نیروگاه در اسدآباد وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در بخش خدمات نیز ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مشترکین با افزایش سرعت، سهولت و حفظ کرامت آنها، راه‌اندازی سیستم یکپارچه خدمات غیرحضوری مشترکین صنعت برق، استفاده از فناوری‌های نوین تلفن همراه، نصب و راه‌اندازی نسخه جدید نرم‌افزار سیستم جامع مشترکین سامانه ثبت برق‌های غیرمجاز انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش پیک بار تابستان سال گذشته، تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت مصرف برای تمام مشترکین اداری، کشاوزی، تجاری، خانگی و مدارس توانستیم به سلامت از پیک تابستان عبور کنیم.

شهیدی یادآور شد: در این راستا با امضای توافقنامه با کشاورزان که نتیجه آن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بخشودگی بود و اجرای طرح‌های تشویقی در بخش اداری و صنعتی و با تمهیداتی شرکت توانیر و اجرای آن‌ها کاهش پیک داشتیم.

وی با اشاره به ارتقاء شرکت از A. به A+ اظهار داشت: در بخش کاهش تلفات نیز اقدامات فنی و غیرفنی در دستور کار قرار گرفت که در بخش فنی اقداماتی از قبیل: احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده، خازن‌گذاری، رینگ خطوط، استفاده از اعتبارات بند «هـ»، اصلاح پست‌های فرسوده و... و در بخش غیرفنی نیز کنترل مضاعف قرائت مشترکین، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، بازرسی لوازم اندازه‌گیری انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: اگر تولید پراکنده در استان جاری شود بعد مسافت کم شده و کاهش طول خطوط را در پی خواهد داشت که باعث اصلاح ولتاژ می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به عوارض بند «ه» که طی سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۸ میلیارد تومان بود و در راستای اصلاح شبکه روستایی اقدام شد، در سال ۹۶ نیز از این محل ۵ میلیارد تومان برآورد شده که از طریق پیمانکار در دست اقدام است.

*طلب ۴۰ میلیارد تومانی شرکت برق همدان از دستگاه‌های دولتی استان
شهیدی با اشاره به طلب ۴۰ میلیارد تومانی شرکت از دستگاه‌های دولتی استان گفت: این میزان در بخش روستایی حدود ۳۰ میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: در بحث توسعه شبکه توزیع نیز طرح جامع شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند پیگیری شده که توسط مشاور انجام شود، همچنین پست همدان از ۶ سال گذشته آغاز شده که امید است تا پایان خرداد ماه نصب شود که به تثبیت وضعیت شرکت و بازسازی رینگ ۱ و ۲ کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: راه‌اندازی پست عبدالرحیم نیز از دیگر اقدامات اجرایی است که از طریق برق منطقه‌ای مقرر شد در نیمه اول سال جاری به مدار بیاید.

وی با اشاره به طراحی و پیاده‌سازی سیستم GIS و ISMS و پیگیری برای اجرای برنامه GNAF در شرکت عنوان کرد: اصلاح و بهینه کنتور‌های معیوب، پست‌ها، پایه‌ها و ... نیز از جمله اقدامات انجام شده این شرکت است که در کاهش قطعی‌ها اثرگذار بوده است. 

شهیدی با اشاره به سیر نزولی کاهش تلفات انرژی گفت: از سال ۸۶ این میزان سیر نزولی داشته و در سال ۹۶ نیز به ۱۰.۴۹ درصد رسیدیم که نسبت به سال گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشتیم.

وی ابراز داشت: خاموشی‌ها نیز یکی از شاخص‌های شرکت است که با جدیت پیگیری می‌کنیم و حدود ۲۰ درصد در خاموشی‌های بابرنامه و بی‌برنامه از نظر تعداد در سال گذشته کاهش داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از نظر مدت نیز ۱۴ درصد در خاموشی‌ها کاهش داشتیم، افزود: در بحث انرژی توزیع نشده نیز ۲۲ درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به تشویق سرمایه‌گذاران در بحث انرژی خورشیدی و بادی عنوان کرد: شهرستان‌های اسدآباد، ملایر و تویسرکان ظرفیت احداث نیروگاه بادی را دارند.

شهیدی با بیان اینکه در استان ۴۹ مگاوات شرکت‌ها قراراد تضمینی با ما دارند، افزود: در سال گذشته ۳ نیروگاه و در سال ۹۵ دو نیروگاه خورشیدی وارد مدار شد.

* «حمایت از کالای ایرانی» در گرو مبارزه با قاچاق کالاست
امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار شهید همدانی اظهار داشت: توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و تولید داخلی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه و عملی کردن این شعار‌ها تنها راه نجات کشور است، گفت: یک دهه به وجوه مختلف این شعار بیان شده، اما عزمی در عملی شدن نبود و آسیب ما از همین جا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید از همین راه توجه به تولید داخلی افق روشنی برای جوانان ترسیم کنیم این امر یعنی ایجاد اشتغال و امید و ازدواج و امسال باید عزم را جزم کرد و سران سه قوه ورود کنند که این شعار را اجرایی کنیم.

وی افزود: در خصوص شعار سال ما باید حتماً مبارزه با قاچاق کالا را داشته باشیم و به جد پای این امر ایستاده‌ایم چراکه فساد مانند موریانه پای نظام را می‌خورد و مردم از فساد تنفر دارند.

* شرکت توزیع برق عملکرد خوب و سوابق درخشانی دارد 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه شرکت توزیع برق عملکرد خوب و سوابق درخشانی دارد، گفت: شرکت برق جزو اداراتی است که در استان می‌درخشد و در کشور نیز سوابق بسیار خوبی دارد که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت رویه مدیران و کارکنان موجب این درخشش شده است، افزود: این یکی از حسن‌های شرکت توزیع برق استان همدان است.

خجسته با اشاره به مصوبه آب و برق و گاز مناطق حاشیه شهر و روستا‌ها که غیرمجاز بودند، عنوان کرد: پنج سال پیگیر این بودیم تا در مجلس مصوب و برای اولین بار در کشور اجرایی شد و همه از این نعمت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه اداره برق در این زمینه خوب ورود کرد و سریع قانون را اجرا کرد و ۴ هزار مورد فقط در شهر همدان انجام شد، اضافه کرد: در بحث باغات نیز بایدد تعیین تکلیف کنیم که الگوی مصرف برای آن مشخص کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث نیروگاه خورشیدی نیز کار بسیار خوبی انجام شد و با این روند سرمایه گذار خارجی از آلمان، چین و... آمده‌اند و مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار