ترکمان رئیس اداره تولیدات دامی نهاوند گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجهات بسیار خوبی به پرورش اسب ترکمن شده است. تعداد اندک و پراکنده از این نژاد توسط علاقه‌مندان در شهرهای اصفهان، تهران، شیراز و نقاط دیگر نگهداری و پرورش می‌یابد.
کد خبر: ۵۹۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 17 April 2018
ترکمانرئیس اداره تولیدات دامی نهاوند گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجهات بسیار خوبی به پرورش اسب ترکمن شده است؛ تعداد اندک و پراکنده از این نژاد توسط علاقه‌مندان در شهرهای اصفهان، تهران، شیراز و نقاط دیگر نگهداری و پرورش می‌یابد. 

به گزارش تابناک همدان در نهاوند؛ در شهرستان نهاوند به همت آقای حمید سوری که یکی از بهره‌برداران فعال درزمینه دام‌پروری و تولیدات دامی نیز هستند مبادرت به احداث یک واحد ۲۵ رأسی نژاد خالص ترکمن نموده است. با توجه به درآمدزایی و اشتغال‌زایی این صنعت پیگیری‌های لازم جهت اخذ پروانه برای ۲ نفر از متقاضیان در دست بررسی و اقدام می‌باشد.
 
 همچنین وی در مورد برخی از خصوصیات اسب ترکمن توضیحاتی افزود: اسب ترکمن گونه است با نژاد ترکمن خالص که در منطقه ترکمن‌صحرا زیست کرده و پرورش می‌یابد رنگ آن‌ها بیشتر خاکستری‌رنگ با بدنی کشیده و لاغر که شکم آن‌ها برخلاف بسیاری از نژادهای دیگر تخت به عبارتی شکم آن‌ها لاغر است، اسب ترکمن اسبی است دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد ازجمله قد ۱۴۸ تا ۱۵۵ سانتی‌متر گوش‌های بلند و متحرک سینه فراخ و مناسب و کپل کم‌پشت با عرض خوب و مناسب. امید داریم با برنامه خوب تنظیم‌شده از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی استان شاهد توسعه پرورش این نژاد خالص در شهرستان نهاوند باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار