همایش تجلیل از خیران سلامت ملایر با حضور جمع کثیری از خیران، مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های اهداکننده اعضا در مجتمع الماس این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 16 April 2018
همایش تجلیل از خیران سلامت ملایر روز شنبه با حضور جمع کثیری از خیران، مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های اهداکننده اعضا در مجتمع الماس این شهر برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: حبیب‌الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: رشد کنونی حوزه بهداشت و درمان طی چند دهه گذشته پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی کشور ما صادرکننده پزشک و پرستار به سایر کشور‌ها و واردکننده دانشجوی خارجی هستیم.

موسوی بهار تصریح کرد: توسعه علم پزشکی ایران بی‌نظیر است، امروزه باهمت جهادی علم پزشکی، فرزندان این مرزوبوم در تمامی ابعاد به رده‌های تخصصی و فوق تخصصی رسیده است.

وی افزود: امید به زندگی مردم ایران در سال ۵۷ پس از پیروزی انقلاب ۵۵ سال بود که هم‌اکنون به‌رغم تمامی مشکلات به ۷۶ سال رسیده و جز کشور‌های برتر دنیا در این حوزه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید زندگی مردم ایران تا سال ۱۴۰۴ باید به ۸۰ سال برسد که این دور از دسترس نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمینه ورود خیران در حوزه بهداشت و درمان مهیا است و مهم‌تر از بخشیدن مال در این عرصه زنده نگه‌داشتن این رسم خیر است که باید به فرزندانمان این فرهنگ را بیاموزیم.

رئیس هیئت‌مدیره خیران سلامت همدان با اشاره به اصلاح و ارتقاء سلامت ادامه داد: باهمت خیران سلامت مرکز جامع سرطان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت و در سایر نقاط استان نیز اقدامات خوب خیران به شکل‌های مختلف در حال انجام است.

موسوی بهار اضافه کرد: ملایر رتبه نخست استان را در انجام کار‌های خیر در حوزه بهداشت و درمان دارد و باهمت خیران سلامت این شهرستان گام‌های بلندی برداشته‌شده است.

وی عنوان کرد:بیماری‌های قلبی و عروقی و تصادفات و حوادث در صدر علل مرگ‌ومیر در ایران است و تلاش ما رساندن خدمات بهداشتی و درمانی به محل زندگی مردم است و همه باهم باید برای کاهش بیماری‌ها و حوادث گام برداریم.

خیران مصداق بارز تزکیه هستند

محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس با حضور در این مراسم گفت: خیران دل‌های خود را از زنگار‌های دنیا زدوده‌اند و به آخرت می‌اندیشند و از جان و مال خود دریغ نمی‌کنند این‌ها مصداق بارز تزکیه هستند.

وی تصریح کرد: ملایر شهر واقفان خیراندیش و خیران است و در استان همدان پیشتاز است.

کاظمی اظهار داشت: خیران شهرستان به خوبی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه سلامت گام برداشته‌اند و ادامه مسیر ما، راهی است که خیران و نیکوکاران این شهرستان بنا گذاشته‌اند.

کاظمی با اشاره به سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به ملایر عنوان کرد: با نگاه ویژه و کمک‌های خوب دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، دانشکده پیراپزشکی ملایر با دو رشته راه‌اندازی شد که در سال تحصیلی جدید در سه رشته جدید دانشجو می‌پذیرد، تجهیزات و امکانات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان به این شهرستان اختصاص‌یافته است.

نماینده ملایر با توجه به قول دکتر هاشمی برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی ملایر عنوان کرد: از دکتر موسوی بهار خواستار بگیری نیازمندی‌های این بخش از استان هستیم و درخواست حضور دکتر‌های فوق تخصص در شهرستان راداریم چراکه این شهر و مردم محقق امکانات بیشتر هستند.

وی ادامه داد: با کمک وزیر بهداشت و درمان، مجوز احداث مرکز پرتودرمانی ملایر صادر شد و هم‌اکنون این مرکز توسط بخش خصوصی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در حال احداث است.

کاظمی یادآور شد:کمک‌های خیران در تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، بخش‌های سی سی یو و آی سی یو بیمارستان امام حسین (ع)، بخش دیالیز، خرید تجهیزات پزشکی و امکانات موردنیاز این حوزه را قابل‌تقدیر دانست.

کمک ۵۰ میلیارد ریالی خیران استان همدان به حوزه سلامت

مدیرعامل مجمع خیران سلامت همدان در این مراسم گفت: طی سال گذشته در اقدامی بی‌نظیر از سوی خیران استان ۵۰ میلیارد ریال کمک به حوزه سلامت شد.

محمدصادق صبا اظهار داشت: این کمک‌ها در راستای احداث خوابگاه برای نیازمندان، مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیزات بیمارستانی و پزشکی، عمرانی و آموزشی بوده است.

وی عنوان کرد: ارتقا و توانمندسازی، خود مراقبتی و حفظ سلامت افراد همراه با آموزش هدفمند و داوطلبانه از الویت‌های این مجمع است.

مدیرعامل مجمع خیران استان بیان کرد: با همراهی خیران درصدد ساخت تجهیز و بهسازی مراکز بهداشتی و درمانی و فضای مناسب برای ارائه خدمات سلامت مطلوب‌تر هستیم.

صبا با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی نیاز به کمک خیرین دارد گفت: با طراحی روش‌های نوین مشاوره‌ای و مددکاری عالمانه و هدفمند به کمک نیازمندان می‌رویم تا دسترسی به خدماتدرمانی را برای گروه هدف آسان‌تر کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت و جذب خیران در حوزه سلامت، احداث، ترمیم، تکمیل، تجهیز و همیاری مراکز بهداشتی و درمانی، مشاوره و راهنمایی بیماران سخت‌درمان نیازمند آموزش و پیشگیری و اشاعه فرهنگ ارزشمند اهدای عضو از اهداف عمده این مجمع است.
 
بیش از پنج هزار تن در ملایر دارای کارت اهدای عضو است
 
 عباس آذر همایون رئیس مجمع خیرین ملایر با اشاره به خدمات خیران سلامت و تجهیز بخش‌های بیمارستان امام حسین (ع) و خرید تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان ۹۶ تختخوابی توسط خیر ملایری حاج حسن توکلی در روستای جوراب در حال ساخت است که ۲۰ درصد طرح اجراشده است.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی توسط خیران سلامت، صندوق‌هایی برای کمک به بیماران سخت‌درمان بین خیران توزیع شد که سال گذشته از محل این کمک‌ها ۳۰ بیمار سرطانی زیرپوشش قرار گرفتند.
 
آذر همایون افزود: واحد مددکاری مجمع در حال فعالیت است که از این طریق بیماران بی‌بضاعت معرفی و توسط پزشکان ویزیت شوند.
 
در این همایش از خیران سلامت و همچنین پنج خانواده اهداکننده عضو طی سال گذشته در شهرستان ملایر تجلیل به عمل آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت و جذب خیران در حوزه سلامت، احداث، ترمیم، تکمیل، تجهیز و همیاری مراکز بهداشتی و درمانی، مشاوره و راهنمایی بیماران سخت‌درمان نیازمند آموزش و پیشگیری و اشاعه فرهنگ ارزشمند اهدای عضو از اهداف عمده این مجمع است.


 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار